Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1327337
Gisteren heb ik voor het eerst sinds haar tanden schoon zijn gemaakt mijn poes Poekie een kipkluifje gegeven en aanvallen dat ze deed! Ze snapt nog niet dat je het bot ook kan opeten, maar ze knaagt het helemaal schoon wat in ieder geval qua 'tandonderhoud' al heel wat doet... Voor de tandsanering deed ze het ook wel een beetje, maar niet van harte, waardoor in ieder geval de achterste kiezen niet echt aan bod komen (waar ook het meeste tandsteen zat en het tandvlees ontstoken was...)

Nu moet Theo (mijn geadopteerde kat die heel officieel eigenlijk nog bij de overburen hoort maar bij ons ook gewoon al mee-eet, helaas krijgt hij aan de overkant dus wel nog (goedkope) brok, en eet mijn kat Simba daar volgens mij ook van mee  ::) ) nog snappen hoe dat werkt. Heel typisch, want een eendagskuikentje snapte hij meteen, dat is een geweldig gegrom tussen mijn 3 heren (Poekie, de enige dame van het kattengezelschap) haalt daar dan heel nuffig haar neus voor op: tsss, je denkt toch niet dat ik dàt ga eten!! Dat is ver beneden mijn stand...) want stel je voor dat iemand zijn kuiken af wil pakken... Laatst rende Berlioz (nu hebben jullie alle kattenbeesten voorbij horen komen, lol) omdat het allemaal heel spannend was met een kuikentje naar boven  :-X Dat vond ik toch echt te ver gaan... kuiken eten op vloerbedekking, dus daar zijn we maar snel een stokje voor gaan steken  :D
#1327378
ja ik ken dat probleem, mijn buitenkat eet ook brokjes bij de buren  ::) en die buren maar klagen dat mijn kat de brokjes van hun kat op eet :(
heb al een paar keer gezegt dat zij de brokken binnen moeten zetten, zolang zij dit niet doen tja, dan kan ik er ook niets aan doen.

Maar dat andere probleem heb ik niet  :biggrin2: heb overral zeil liggen, bewust voor gekozen, er lopen hier namelijk heel wat dieren rond.
#1327390
Nou ja, de overburen hebben de brokken gewoon binnen staan... (een beetje het mijn huis is jouw huis idee...)
maar ach, als ze het niet bij de overburen vandaan halen dan wel bij de buren aan de andere kant van het pleintje, want die heeft de brokken wel gewoon buiten staan...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door