Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boutje
#1326377
Ik ben omwille van zeer slecht etende collies terug naar kvv gegaan ipv barf.
Nu geef ik sinds een tijdje (week of 2) haaksbarf en het valt me op dat de ontlasting echt heel hard en wit is.
Zou ik nu zelf samenstellen, dan zou ik minder bot geven.

Verder zei de verdeler me dat je minimum 4 soorten haaksbarf moet afwisselen om compleet te voeren, klopt dit?
James lust kip en lam, verder tot nu toe niks (alleen geit moet ik nog proberen), Laïla lust ook nog rund en zalm.
De shelties lusten alles zoals gewoonlijk.
Door Lizzy
#1326703
Haaksbarf geeft zelf aan dat je zoveel mogelijk smaken moet voeren om uiteindelijk compleet te voeren. En ik kan hen daar alleen maar gelijk in geven. Afwisselen is uiterst belangrijk. Andere fabrikanten vangen dat op door een premix toe te voegen (vitamines en mineralen) of door ingewikkelde berekeningen te maken en dan wat extra natuurlijke toevoegingen te doen. Maar haaksbarf doet dat niet en zij adviseren dus terecht om diersoorten af te wisselen.

Er zit 15% bot in dit voer. Dus minder bot voeren....? Ik denk dat dat lastig wordt. Ik denk dat je smaken moet afwisselen. Verder kun je er bijv. 3 keer per week wat extra spiervlees bij voeren, 2 keer per week wat extra orgaanvlees (er zit volgens de website maar 15% orgaanvlees in het voer. Nou weet ik niet waar deze fabrikant pens onder rekent hoor. Kan best dat zij dat tot spiervlees rekenen maar dat moet je de fabrikant vragen) en 2 keer per week een rauw ei erbij. Dat zou de ontlasting zachter moeten maken. Of je moet een ander merk KVV proberen.

Barfplaats wordt gesponsord door