Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Denise1
#1315510
Heb net even op de site van Herby gekeken. En als ik daar vlees bestel (meebestellen) zie ik dat ik behoorlijk wat goedkoper uitkom (zo'n 2 euri de kilo). Heb ook een menu gevonden hier voor de hoeveelheden die ik nodig heb voor de katten (fijn dit forum).

Zit op marktplaats te kijken en vind er eentje zou deze goed zijn?

http://huis-inrichting.marktplaats.nl/k ... tml##photo
Laatst gewijzigd door Denise1 op wo 22 jul 2009, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1315520
het beste is om ze gewoon te laten barfen, dus zo groot mogelijk aanbieden. dit ter reiniging van de tanden en meer geestelijke en fysieke bezigheid. en natuurlijk minder werk voor de mens.

over de molen zelf kan ik weinig zeggen. ik weet niet of het formaat groot genoeg is. hij lijkt er niet heel slecht uit te zien, zo op het eerste oog van een foto.
het maalzeefje is sowieso te klein, daar krijg je echt geen vleesbotje doorheen.
Door Denise1
#1315523
Ben net begonnen met de poezels dus voor het begin wou ik in elk geval wel wat gemalen geven. Ze eten het hier perfect. Vanmiddag krijgen ze van mij een eendenstrot en als dat lukt wou ik ook kippenekken bestellen bij herby :).

Dat malen wou ik dus voor het gemak doen (vind cb erg makkelijk voeren) en dan voor extra barfen.

Dat maalzeefje is dus te klein voor bijv. een karkasje?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1315534
meestal kan je wel losse onderdelen kopen, bij een kookwinkel ofzo. voor porkert iig wel.

de gaatjes van het maalzeefje zijn iig te klein, neem iets tussen de 10 en 14 mm (ik heb zelf 12), 8 als ondergrens, maar daar kan je wss geen kippenpoten van een hele kip er doorheen jassen.
met kleinere gaatjes moet je meer druk zetten met malen en doordat de gaatjes zo klein zijn, tranformeert alles tot puree en moes en blijven er teveel botfragmentjes achter het zeefje hangen. dan voer je theoretisch gezien geen vleesbot meer, maar vlees met eventueel wat kraakbeen. en orgaan.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1315552
die heb ik ook.

maar ik had het over het losse maalzeefje.
ik weet niet wat de maat is van de molen van MP, want dat kan ik niet goed zien op de foto. het is geen porkert en sommige merken hanteren andere maten. het kan zijn dat de MP-molen wel geschikt is, maar ik kan daar geen zinnig woord over zeggen. ik kan alleen zeggen dat het maalzeefje dat je er dus standaard bijkrijgt, te klein is.
Door ibbi
#1315560
ik bedoelde ook de maten van de zeefjes.
maar ben t wel met koekje eens, ik zou eerst proberen ze op barf te zetten. lukt dat nou helemaal niet - en daar moet je soms echt een aantal weken tot maanden voor uit trekken- dan pas een vleesmolen kopen.
zolang met kvv ernaast voeren. 
Door Denise1
#1315715
Ik wil ook graag zo´n molentje voor de kvv zolang ze nog niet knagen aan bot.

Vanmiddag Muis en Lillie ieder een eendenstrot aangeboden. Muis kijkt ernaar met een enorm vraagteken en gaat vervolgens toekijken hoe Lillie bovenop die van haar gaat zitten ??? :o Om er vervolgens heerlijk de helft af te knagen. Dus Lillie kan in ieder geval barfen ;D ;D

Die ligt nou trouwens compleet in coma in de vensterbank met haar buikje goed vol helemaal tevreden te zijn. Komt voorlopig niet meer van haar plekkie af.

Was trouwens wel lachen hoor ze ging er echt bovenop zitten om aan het uitstekende gedeelte te knagen.

Hoor net van mijn mamsie dat ik misschien een vleesmolen kan krijgen van omalief. Ben benieuwd wat dat wordt. Anders een bestellen bij die website verzendkosten zijn niet zo hoog.
Laatst gewijzigd door Denise1 op wo 22 jul 2009, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Denise1
#1315886
Mijn menu? Momenteel gewoon 30 gr. cb per kilogram met aanvullen van 10 gr. per kilo smuldier/vis/kipfilet en dus vandaag eendestrot. Was alleen een beetje groot dat geval. Lillie krijgt vanavond dus iets minder cb.

Menu wou ik eigenlijk gewoon van dit forum gappen heb er al een zien staan sssttt niet verder vertellen
Door flin
#1315904
Denise1 schreef:

Menu wou ik eigenlijk gewoon van dit forum gappen heb er al een zien staan sssttt niet verder vertellen
AHA... :boxed: gappert betrapt.... ;)

weet in elk geval , wat, en waarom je wat voert....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door