Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#1314421
Weet iemand wat het verschil is tussen een roesje en een narcose?
Ik dacht altijd dat een roesje heel licht was....maar Sunday heeft vandaag een 'roesje' gehad en volgens mij heeft dat bij hem uitgepakt als een gewone narcose.
Toen ik wegging bij de DA praktijk was hij echt diep, diep onder zeil. Hij is om 15:15 uur in slaap gebracht en het is nu bijna 23:00 uur en hij slaapt nog aan één stuk. Hij is overigens wel aanspreekbaar, staat soms wel op maar loopt nog behoorlijk wankel.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1314429
Met een roesje wordt vaak een injectie domitor bedoeld, en dat kun je opheffen met antesedan. En dat is dus heel duur en daarom doen niet alle praktijken dat met als gevolg dat je de hele dag met een suffe hond zit.

Bij een narcose wordt er na de domitor een 2e injectie gegeven, meestal is dat ketamine.
Door charmed
#1314430
Volgens mij is een roesje een narcose middel waar ze je hond weer bij bij kunnen spuiten (domitor) En sommige honden kunnen daar slecht tegen, ik had met Savannah en Keshia dat ik ze haast niet weer wakker kreeg nadien. Die hebben ook uren en uren liggen slapen. Keshia was de volgende dag nog helemaal knock out en Savannah ben ik mee terug gegaan naar de kliniek omdat ik haar na 15 minuten bijna niet wakker kon krijgen.
Door Xada
#1314460
Ook voor een narcose vind ik dit heel lang duren voordat ze bij komt.
Querida ging om 10 uur onder zeil en was weer wakker om 14.00 uur. En dan bedoel ik ook helemaal wakker. Tijdens de operatie is er nog bijgespoten omdat ze niet rustig was en bleef bewegen. Ze heeft 4x de hoeveelheid narcose gehad van wat ze normaal moest hebben.
Volgens mij hoort een roesje ook lichter te zijn dan een narcose. Is hier bij de honden en paarden wel het geval.
Door Femke
#1314477
Truus schreef: Ik weet alleen over narcose op maat :-\
Weet je zeker dat Sunday om 15.15 onder narcose ging..is hij niet later geholpen?
ja, ik was erbij toen ze hem de eerst prik gaven waardoor hij in slaap viel  ;)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1314521
Voor HD foto's hebben 2 broertjes ook een roesje gehad met Domitor.
De ene was zo weer wakker en speels, de ander heeft zeker anderhalve dag vaak liggen slapen en zwalken.

Mijn reu is gecastreerd en heeft toen dus volledige narcose gehad. 's ochtends om 11 uur onder zeil en 's middags om 4 uur liep meneer alweer met een bal in de tuin te spelen.
Mijn teef heeft na de castratie 2 dagen voor pampus gelegen, ondanks zelfde soort narcose.

Ik denk dat verschillende honden er ook verschillend op reageren. Volgens mij duurt domitor ook 24 tot 48 uur voordat het uit het bloed verdwenen is. Mijn dierenarts adviseert in ieder geval om de hond de eerste 2 a 3 dagen de hond aangelijnd uit te laten, omdat ze nog suf kunnen zijn. En het reactievermogen minder is.
Door Femke
#1314604
gemmaa schreef: hoe is het nu?

Ja gaat gelukkig weer beter. Vanmorgen om 5:30 wilde hij eruit, daarna heb ik hem een beetje eten gegeven. Zit af en toe wel een beetje in de verte te staren maar verder gaat het weer prima  ;)

Thnx for asking!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door