Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1311938
Truus schreef: Gekeken. Ik vraag me af of dit het zelfde effect heeft als Metacam.
Nou het doet zelfs meer, het geneest  ;)
Door Truus
#1311939
*Dorothea* schreef: Nou het doet zelfs meer, het geneest  ;)
Zit je me nu in de maling te nemen of uhhh............. ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1311943
Truus schreef: Zit je me nu in de maling te nemen of uhhh............. ;D
Staat op de site, dus dan is het waar toch?  ::)
Door Decibels
#1311945
mijn oude taart (13½ jr) heeft artrose en als ze er zoveel last van heeft dat ze stijf/moeilijk loopt en opstart-problemen heeft, dan geeft ik haar een tijdje metacam en prednison. Ik geef op effect, dus als ik zie dat het bewegen beter en makkelijker gaat, dan bouw ik weer af. Vaak is ze daarna dan weer een aantal weken medicijn-vrij.

BTW: ze is al 1½ jr nierpatient.
Laatst gewijzigd door Decibels op vr 17 jul 2009, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#1311946
*Dorothea* schreef: Staat op de site, dus dan is het waar toch?  ::)
:yes:
Maar je hebt me een duwtje in de rug gegeven,ik ga ervoor ;)
Door Truus
#1311948
Decibels schreef: mijn oude taart (13½ jr) heeft artrose en als ze er zoveel last van heeft dat ze stijf/moeilijk loopt en opstart-problemen heeft, dan geeft ik haar een tijdje metacam en prednison. Ik geef op effect, dus als ik zie dat het bewegen beter en makkelijker gaat, dan bouw ik weer af. Vaak is ze daarna dan weer een aantal weken medicijn-vrij.
Zo doe ik dat ook, als het goed gaat geef ik minder of niks en lukt het hem niet dan geef ik weer. Het zal op den duur wel elke dag worden denk ik. Maar zie gelijk resultaat bij hem. Zat nu telkens een paar dagen tussen.
Als het elke dag moet, dan moet dat maar.
Door Decibels
#1311951
Truus schreef:
Als het elke dag moet, dan moet dat maar.
dat vind ik ook.
Door barbarella
#1312017
Ik denk dat ze die bloedtest doen om de nierwaarden te checken. Bij oudere hondjes werken de nieren vaak niet meer 100% en als je dan pijnstillers geeft, kan het erger worden. Dat is bij onze dwergkees van 10 ook gebeurd. Bij haar hebben ze geen bloed- of urinetest gedaan en die kreeg een zware pijnstiller en toen stopte haar nieren compleet met werken. Ze moest aan zo'n dialyseapparaat. Vreselijk om te zien en de niertjes waren niet meer op gang te krijgen, dus hebben we haar uiteindelijk moeten laten inslapen. Ik ben blij om te zien dat jou DA dat risico zelfs bij een hondje van 14 niet neemt. Succes
Door Lizzy
#1312073
Brutus krijgt nu ruim 1 jaar elke dag pijnstillers en mijn DA heeft nooit gezegd dat ik de nieren moet laten controleren. Ik geef Brutus wel Solidago Forte tabletten van A. Vogel. Ik wil niet dat mijn hond pijn heeft. Dus geef ik hem pijnstillers. En als dat ten koste gaat van zijn nieren: so be it. Hij is 13 jaar en wordt door de hond of door de kat gebeten.
Door Truus
#1312097
Lizzy schreef: Brutus krijgt nu ruim 1 jaar elke dag pijnstillers en mijn DA heeft nooit gezegd dat ik de nieren moet laten controleren. Ik geef Brutus wel Solidago Forte tabletten van A. Vogel. Ik wil niet dat mijn hond pijn heeft. Dus geef ik hem pijnstillers. En als dat ten koste gaat van zijn nieren: so be it. Hij is 13 jaar en wordt door de hond of door de kat gebeten.
Welke pijnstillers krijgt Brutus? Ik zie dat de Soldiago Forte voor een goede nierfunctie is dus ik denk een goed plan.
Door maddoc
#1312124
Gina is 10jr en krijgt al jarenlang meloxicam (=metacam, goedkoopste versie meloxicam is op moment de Novacam) vanwege spondylose en HD,
zo uit het blote hoofd al 5jr nu, de laatste jaren continue, en haar nierwaardes zijn nog steeds goed. Zij heeft gelukkig ook nog nooit maagproblemen gehad.

Zij krijgt voor de spondylose/hd  verder Corta RX, Doils Artrose en een antioxidanten complex.
Sinds ik met de Corta RX ben begonnen (en haar niet meer laat traplopen en in/uit de auto laat springen) gaat het veel en veel beter en heb ik haar dosering meloxicam langzaam kunnen afbouwen tot een hele lage onderhoudsdosering. Verder afbouwen dan dat en zonder proberen doe ik ook niet (meer), als het dan weer misgaat is ze weer terug bij af en moet ik opnieuw beginnen met de kans dat ze slechter reageert.

Wanneer ik iets met haar ga doen waarvan ik weet dat het belastend is (maar haar niet wil ontzeggen) dan krijgt ze vantevoren weer haar normale dosering meloxicam tot en met daags daarna.

Doils is een hoge dosering EPA/DHA, dat werkt ontstekingsremmend en is ook goed voor de nieren.
Door Lizzy
#1312128
Truus schreef: Welke pijnstillers krijgt Brutus? Ik zie dat de Soldiago Forte voor een goede nierfunctie is dus ik denk een goed plan.
Metacam. En hij heeft zelfs een tijdje op Cortaphen gestaan (dat is prednison + nsaid - best een heftige combinatie). Sinds hij Corta RX krijgt, staat hij (godzijdank) weer op Metacam.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 18 jul 2009, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nathalietjuh
#1314146
Bowie krijgt nu al bijna een jaar dagelijks Metacam/Meloxidyl. (is verder gewoon hetzelfde).
We waren bij de dierenarts voor een urine onderzoek toen hij het voor de eerste keer kreeg. En de da heeft inderdaad wel gezegt dat het slecht voor de maag en nieren is, maar ik wil dus ook absoluut niet dat mijn hond pijn heeft. Hij is nu ruim 14,5 en ik heb "liever" dat hij bezwijkt aan z'n nieren dan aan de pijn. (rare beredenering)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1314174
Truus schreef: Zo doe ik dat ook, als het goed gaat geef ik minder of niks en lukt het hem niet dan geef ik weer. Het zal op den duur wel elke dag worden denk ik. Maar zie gelijk resultaat bij hem. Zat nu telkens een paar dagen tussen.
Als het elke dag moet, dan moet dat maar.
Zo doe ik het hier ook hoor. Die oudjes zijn honden van een dag, die hoeven van mij geen pijn te lijden. Hiet staat altijd een fles Metacam in de kk en als er off-dagen waren dan ging er gewoon Metacam in en als (dat is gelukkig nooit gebeurd) het structureel nodig zou zijn dan deed ik het ook. Een hond moet genieten van zijn oude dag en als daar een stevige pijnstilling voor nodig is, so be it.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door