Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mariska
#1302529
Danny schreef: Phoe he Mariska het word je er niet gemakkelijker op gemaakt he. Moeilijke beslissing ik zou niet graag in je schoenen staan. Advies vragen in Wageningen lijkt me idd een goed idee!
7,5 jaar is hij he...phoe lastig zeg.

He veel plezier in Engelnad Bert en Cora gaan ook he, ga ja met hen mee?
Vermaak je en veel foto's maken en een verslagje schrijven he!
Nee makkelijk is het niet maar ik denk wel dat ik er bijna uit ben...nog even een paar dingen op een rijtje zetten en dan beslis ik.

Jaaaaaa ik ga inderdaad met bert en cora mee, bert heeft het allemaal geregeld. Ik heb er erg veel zin in! De dierenarts heeft de wond bij Bora bekeken en het ziet er allemaal prima uit dus ik hoef mij geen zorgen te maken. Hij blijft lekker bij mijn ouders thuis. Bora krijgt nog verplicht een week rust, dan moet het helen van de wond een heel eind gevorderd zijn. Daar ben ik wel erg blij om.

Maar je leest mijn verslag op mijn website wel hoor!!  :)
Door Danny
#1302538
Ah oke fijn dat je voor jezelf iets besloten hebt! Nou bij je ouders is hij in goede handen he!
Heel veel plezier in Engeland, doe Bert en Cora de groetjes!
Door Mariska
#1304965
Vandaag heb ik de dierenarts gebeld met de mededeling dat ik verder geen onderzoek laat doen naar de mastocytoom bij Bora en ook niet zal starten met het nabehandelen middels een chemokuur.

Voornaamste reden is dat ik het Bora niet aan wil doen. Ik heb nog steeds geen goed beeld van welk het effect 12 chemobehandelingen op de hond zal hebben. Bora is al geen allemansvriend en een bezoek aan de dierenarts levert altijd al de nodige stress op en als ik dan denk dat ik Bora minimaal 12x in een stress situatie moet brengen dan is dat ook niet bevordelijk voor het welzijn van de hond. Genezen zal hij niet, ik zal alleen zijn levensduur kunnen verlengen maar ook dat is niet zeker. Nee, ik kies voor een korter maar kwalitatief leuk en actief leven.

De hele mastocytoom is in iedergeval weg en de wondranden zijn schoon...daar hou ik mij maar aan vast en ik hoop dat de ontwikkeling van nieuwe mastocytomen lang zal uitblijven. Ik heb er heel goed over nagedacht, alle voor- en nadelen op een rijtje gezet, met mensen gesproken, er veel over gelezen en ik heb met een goed gevoel mijn beslissing genomen. Ik sta er volledig achter. Na mijn telefoontje naar mijn dierenarts is er een soort last van mijn schouders afgevallen en nu is het klaar.

Ik hou mijn Bora goed in de gaten maar ik ga vooral van hem genieten de komende tijd en misschien is dat nog wel heel lang....ik heb er inmiddels talloze voorbeelden van.

Dank jullie wel voor jullie medeleven en een extra bedankje voor Ine  :-* :-*
Door *Natasja*
#1304976
Fijn dat je tot een weloverwogen besluit bent gekomen, ik geloof dat ik dezelfde beslissing had genomen in jouw geval. Ik hoop dat je nog heel lang van Bora mag genieten  :-*
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1305092
In mijn ogen een hele goede beslissing :-*
Hopelijk kunnen jullie nog heel wat jaartjes van elkaar genieten!
Door Ine
#1305189
Mariska, je bent een liefhebbend vrouwtje van Bora en ik ben het volledig eens met je beslissing! :-*
Geniet van elkaar en van alles.
We gaan gewoon hopen en duimen, dat hij nog heel lang bij je mag blijven :-* :-*
Houdt vast aan je beslissing, want je zult nog wel reacties krijgen en misschien aan het twijfelen gebracht worden.
Bora is inderdaad geen hond voor veel behandelingen, daar zou hij alleen maar beroerder van worden, lichamelijk, maar ook geestelijk.

Ga genieten van Engeland!
Dikke knuffel voor jullie :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1305297
Fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen waar je zelf volledig achter staat, zou overigens ook mijn beslissing zijn maar dat is voor jou niet belangrijk, het gaat erom dat jij er rust bij hebt en dat het voor jou goed voelt.
En natuurlijk hopen we dat je nog heel lang van Bora kan blijven genieten. :-*
Door Truus
#1305303
Ik had deze beslissing ook genomen als het mijn hond zou zijn.
Timo had ook een Mastocytoom en was matig kwaadaardig. Hij was 9 toen hij geopereerd is en is nu 14. Er zijn nu inmiddels wel bulten bijgekomen maar we hebben de keuze gemaakt om hem nog lekker mee te laten hobbelen zolang het kan.
Geniet van Bora en sterkte :-*
Door Lizzy
#1306236
Ik sluit me ook aan bij mijn voorgangers. Ik hoop dat jullie nog heel lang van Bora kunnen genieten :-*!
Door De Geijsjes
#1306381
Goed dat je voor kwaliteit kiest en kijkend naar je hond!
Hopelijk mogen jullie nog lang van elkaar genieten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door