Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lot
#12992
Mijn hondje van 14 heeft behoorlijke staar. Ach, het hoort erbij en ik laat haar niet meer loslopen. Soms pakt ze wel eens een lantaarnpaal of een caravan mee als ik niet oplet, maar ze redt zich verder prima.
Laatst kwam ik een mevrouw tegen die mij lyrisch over Ogentroost vertelde. Haar hondje had staar en door deze homeopatische druppels kon ze weer alles zien. :o Ze gaf haar hondje iedere dag 10 druppels een half uur voor de maaltijd. Nou ben ik de beroerdste niet en heb die druppels dus gehaald. Hierop staat dat er compressen van kunt maken voor vermoeide ogen bij mensen. Niks dus over inwendig toedienen.
Wie oh wie heeft hier ervaring mee???
Door Lot
#12993
Dank je Lobbes!
Jij zegt dat je het inwendig en uitwendig kunt geven, voor een weekje. Die mevrouw gaf haar hond dus al maanden die druppels inwendig, 10 per dag. Het gaf ook pas resultaat na een paar weken. (zoals de meeste homeopatische middelen) Als ik haar mocht geloven was haar hond bijna blind en nu niet meer. Is dit niet een tikkie overdreven?
Door Lot
#12994
Zal de ogentroost bewaren voor mezelf. Altijd handig als ik zere ogen heb  ;D En ik ga me eens verder verdiepen in Wit Askruid. Bedankt Ellen!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#12995
Het heet Cineraria maritima!
Ik heb het gebruikt voor mijn poedels, die allebei flink staar hebben. Ik heb het in een combinatie met allerlei andere middeltjes, uit Amerika, in druppelvorm. Ik zag geen verschil. Heb het maanden gebruikt.
Maar nu achteraf denk ik dat de honden wel verschil zagen ;D
Ondanks dat ze erge staar hebben, heb ik de indruk dat ze nog best wel wat zien. Alleen Hitam is zo onbesuisd dat hij nog wel eens ergens tegenaan loopt :o, maar alleen in het donker.
Door Roeleke
#37890
Lot schreef: Mijn hondje van 14 heeft behoorlijke staar. Ach, het hoort erbij en ik laat haar niet meer loslopen. Soms pakt ze wel eens een lantaarnpaal of een caravan mee als ik niet oplet, maar ze redt zich verder prima.
Laatst kwam ik een mevrouw tegen die mij lyrisch over Ogentroost vertelde. Haar hondje had staar en door deze homeopatische druppels kon ze weer alles zien. :o Ze gaf haar hondje iedere dag 10 druppels een half uur voor de maaltijd. Nou ben ik de beroerdste niet en heb die druppels dus gehaald. Hierop staat dat er compressen van kunt maken voor vermoeide ogen bij mensen. Niks dus over inwendig toedienen.
Wie oh wie heeft hier ervaring mee???
Hallo,
Als je ogentroost hebt gekocht met alcohol, dan moet je dat absoluut niet in de ogen doen. Beter kun je ogentroostthee kopen en daar kompressen van maken, dat is ongevaarlijk, en voor de rest doe je gewoon de ogentroost thee door het voer of als je wilt zet je een bakje met water en ogentroostthee neer. Een van mijn katten had het nodig en vond de thee nog lekker ook. Succes ermee.

Roeleke
Door roger
#37992
<< kwam ik een mevrouw tegen die mij lyrisch over Ogentroost vertelde. Haar hondje had staar en door deze homeopatische druppels kon ze weer alles zien. :o <<,


iets in die aard verteld ook JdBL, wanneer het gezichtsvermogen sterk achteruit gegaan is door bv. verwaarlozing van een of andere ontsteking dan is ogentroost een uitstekend middel om het gezichtsvermogen zelfs terug te herstellen.

Een handvol van de hele plant op iets minder dan een halve liter water, ter behandeling van alle oogkwalen met inbegrip van bindvliesontsteking en zweren.
de ogen hiermee meerdere malen per dag wassen.

Ook muur , of vogelmuur , een plantje dat je gegarandeerd overal vind is volgens haar uitstekend geschikt en kan regelmatig prima door de gf of kruidenmixen en heeft een uitstekend effect op oogkwalen , ze vergelijkt het met het befaamde medicijn van de North American Natives de schors van de rode iep.

gr.
roger.
Laatst gewijzigd door roger op di 06 jan 2004, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roeleke
#39257
Ik reageer even op de reaktie van Roger.
Waar vind je verse ogentroost?
Zelf koop ik het als thee in de reformzaak, gedroogd dus.
Wel heb ik mijn lieve kater Daantje aan de ogentroost thee, hij is bijna 16 en een suikerpatient. Hij vindt het heerlijk, dus dat scheelt. Ondertussen drink ik zelf mee, omdat ik zelf ook iets aan mijn oog heb.

Groet van Roeleke
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door