Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charliemuchu
#1291960
Momenteel zorg ik voor een chihuahuapupje van nu ongeveer 6weken oud die ik dwangvoeding moet geven. Ik gaf eerst Recovery en A/D van de DA, maar dat wil ik niet meer geven ivm de chemische anti-oxidanten bha bht en propylgalaat. Momenteel geef ik kipfilet met groenten kefir en een beetje honing vloeibaar gemaakt in de blender. Dit krijg ik wel zo vloeibaar dat ik het via een injectiespuitje. Alleen ander voer dan kipfilet krijg ik niet vloeibaar genoeg.

Hebben jullie tips???
Door cathrien
#1292021
vanaalst schreef: waarom geef je hem niet kvv en dat nogmaals door de blender...
Met geitenmelk gemengd. De pups bij mij krijgen bij mij met de 6 weken puppymelk met carnibest natuur en dat gaat fantastisch.
Door Robian
#1292156
vanaalst schreef: en als je dan id iets van geitenmelk erbij doet, dat mengt/maalt misschien makkelijker...?
En dan nog een keer de staafmixer (i.p.v. de blender) in zetten.
De blender krijgt het toch minder fijn als een staafmixer vind ik.
Door Too
#1292554
Bosliefje schreef: Ik snap alleen even helemaal niet waarom een pup van 6 weken gedwongen moet worden om te eten?? :eat:
Als ik t goed heb begrepen zijn Chi's sowieso wat 'langzame ontwikkelaars' en heeft deze een moeizame start
Laatst gewijzigd door Too op do 25 jun 2009, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#1292891
'k Heb m'n maltezer ook verschillende maanden moeten bijvoeren met A/D omdat hij door z'n problemen te weinig at.

Met een spuitje wou 't niet lukken, maar als ik 't op m'n vinger deed en 't zo in z'n bek propte( met kleine beetjes) at hij 't wel op (heel af en toe likte hij zelf een beetje van m'n vingers af) Misschien kan je 't gemixte voer ook proberen met je vinger op de pup z'n tong te leggen en als hij eenmaal de smaak te pakken heeft ......??? Veel succes in ieder geval.
#1293283
Bosliefje schreef: Ik snap alleen even helemaal niet waarom een pup van 6 weken gedwongen moet worden om te eten?? :eat:
Om het feit dat ze afkomstig is van een broodfokker en veel te jong bij de moeder is weggehaald en enorm klein en zwak is. Ze heeft al meerdere malen een flinke hypo gehad en ze eet niet zelfstandig. Ze weegt slechts 550gram dus ik kan niet af gaan wachten tot mevrouw zelf eens haar bakje leeg eet.

Heb nu idd geitenmelk aan mn papje toegevoegd, groot succes! Bedankt voor de tips!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door