Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gonny
#128810
Het verteren gaat als ik zn ontlasting bekijk prima hoor! ik denk dat Boris dit nu gewend is dus we laten het maar zo!
Door Truus
#128811
[quote="gonny"]
Het verteren gaat als ik zn ontlasting bekijk prima hoor! ik denk dat Boris dit nu gewend is dus we laten het maar zo!
[/quote]
O.K. ook goed.
Door avalon
#128813
moet hij dan niet ongelooflijk vel poepen? Dat was nl bij mijn honden zo toen ze nog brok en vers kregen, vooral als het door elkaar zat scheten ze enorme hopen (dus weinig verteerd). s'avonds vlees en s'morgens brok gaf nog veel ontlasting, maar wel minder. Nu met alleen kvv kleine stevige keutels (eingelijk zonde om een zakje aan vuil te maken).
Door gonny
#128943
Tja beetje moeilijk om te zeggen!! Boris is een duitse dog die poepen toch meer (grotere hopen) als een ander ras wat ik hier heb lopen? dus wat is veel?? ;D
Door Francisca
#128949
Als je het niet mengt en s'morgens brok en s'avonds vers geeft zie je misschien wel het verschil. ;D ;D ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#128952
[quote="gonny"]
waarom dan niet?? als het goed gaat? als ik hem eten geef krijgt hij eerst zn cb en dan de brokken het zit dus niet echt door elkaar. maar als het zo goed gaat waarom dan veranderen, ik ben nu nml "bang"als ik een hele dag alleen brokken geef dat de "brokkendagen" weer dunnere ontlasting gaat opleveren, terwijl zn ontlasting nu perfect is. (wat een onderwerp om perfect te noemen) ;D
[/quote]
Aha op zijn brokken dagen had hij dunnere (of dunne) ontlasting.Oke in dat opzicht doet dat mengen dus iets voor jouw hond, ik zelf zou dan toch eerder kiezen voor 1 maaltijd brok en 1 maaltijd vlees op een dag en een derde maaltijd 1 van de 2 .
Maar das mijn persoonlijke idee erover, als jij er zo mee heen kan en je hond doet het goed vooral zo houden.
Door Jolly
#128954
[quote="gonny"]
Tja beetje moeilijk om te zeggen!! Boris is een duitse dog die poepen toch meer (grotere hopen) als een ander ras wat ik hier heb lopen? dus wat is veel?? ;D
[/quote]

Ja natuurlijk zal hij meer poepen als mientje, jeetje dat zou een mooie zijn als dat niet zo was, arme mientje dan zeg, die schijt ook dan veel, ghihihihi geintje

Maar goed als ik het verschil zie tussen de Ridgeback, Chasey (allebei kvv eters) en de Bordeaux Dog (brokken eter), nou dan zie ik wel degelijk zwaar verschil in de stronthopen.
Ook als ik de ontlasting van een van de andere grote opvanghonden zie, (doe ff een gooi, neem Gordon setter) die 's avonds ook op brokken gemengd met pens staat, dan schrik ik als ik daarna chasey heb zien poepen, want dat is 3 keer minder.
Ook een kleiner hondje ( welsh springer) die op brokken staat, heeft bijna evenveel ontlating als Chasey met alleen kvv.
Nou dan weet ik het wel. Chasey blijft bij kvv of barf.

Natuurlijk kan niemand in je portemonee kijken en is kvv best prijzig, als je altijd bijv Bonzo of pal hebt gevoerd. Zit je al in de duurder prijsklasse dus met J-Eukbrokken, dan zal het minder snel duurder zijn.
Ik voerde dus eerst j-Euk brokken 4 dagen en 3 dagen Bb, dit deed ik omdat ik merkte dat Chasey een hele rare ontlasting( dan weer dik, dan weer dun, dan weer vol slijm, dan weer knetterhard waardoor het er niet uit kwam) en vooral winderigheid en onrustige maag/darmen kregen van bb en brokken mengen( ja ook ik deed het mengen in den beginne). Natuurlijk was ook mij verteld voor een goede vertering (en dus goede opname van stoffen) van het vlees, laat er minimaal 8 uur tussen een brokmaaltijd en een vers maaltijd zitten, maar jootje eigenwijs wilde meteen alle dagen bb geven, dus hup mengen, nou dat heb ik een week gedaan toen ben ik naar die 4 dagen euk en 3 dagen vers gegaan. Er kwam een 2de hands vriesertje bij voor meneer en he daarin ging meer in, dus werden het al snel 5 dagen kvv en 2 dagen brok. In die tijd had ik ook een nest pups bij schoonpa en hoera hoera ik mocht die met kvv groot brengen, dus toen nog maar een 2de hands vrieskist gezocht en gekocht. Vanaf dat moment zijn we helemaal over gegaan op Bb.En dat is nu bijna 2 jaar gelden. Ik ben gaan rekenen en ik kwam met de hoeveelheid die ik nu koop aan BB nog goedkoper uit dan wanneer ik een zak euk zou kopen voordezelfde periode, natuurlijk heb ik geen rekening gehouden met de kosten van de stroom voor de vriezers, wel heb ik in de bereking meegenomen de benzine/dieselkosten om het te halen. De brokken zijn definitief weg, en dat kwam door vriendlief die zei dat ik ze nou maar naar de dames (hondjes van schoonpa) moest geven.

al met al weer veel te lang van stof, zoals gewoonlijk bij mij :-[ sorry.
Maar ik wilde er toch even op reageren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#128958
Ik doe met een zak nutro van 42 euro een maand en aan CB ben ik zo´n 90 euro per maand kwijt voor mijn honden. Nu mijn situatie veranderd is en ik in de toekomst met minder dan een kwart van wat ik gewend ben moet gaan rond komen heb ik twee keuzes of brokken gaan voeren of zien dat ik vers kan blijven geven.Ik heb een paar maanden van mijn honden hun leven brokken gevoerd ze storten echt niet direkt in maar ik zag verschil wat niet ten goede was, mijn ervaring na jaren fokken is dat mijn eigen honden het altijd vele malen beter doen op ieder terrein )gezondheid , conditie en uiterlijke verschijning) dat ik besloten heb dat als ik over zou gaan op brokken ik waarschijnlijk wat ik nu bespaar over twee jaar naar de da kan gaan brengen, dus dat ik dan nu liever zorg dat mijn honden en kind gezond eten en dat bespaar ik dan maar op wat anders, want ik geef het toch liever aan de honden als aan de dierenarts.En geloof me iedere brokje wat eraan de voorkant ingaat komt er aan de achterkant dubbel uit.
Door laura
#128959
[quote="gonny"]
Boris doet het prima! dus het verse vlees zal wel zn werk doen. het is idd te duur om hem helemaal om te zetten. ik ben zo begonnen met voeren omdat ik eigenlijk niets van vers vlees afwist. Het gaat gewoon prima zo! Boris is happy, gezond, zn ontlasting is perfekt, dus waarom dan veranderen?? ???
[/quote]

Misschien doet ie het nog wel beter als je het apart geeft!

Over de ontlasting, onze mechelaar schijt nu hoopjes zoals je ze wel eens ziet liggen van een heel klein hondje. Het is ook niet alleen de hoeveelheid per hoop, Tosca schijt nu nog maar 1 keer op een dag in plaats van 3 keer!!!! Daar zit ook zeker verschil in!

Succes ermee
Door Peet
#128987
[quote="sylvia"].
En geloof me iedere brokje wat eraan de voorkant ingaat komt er aan de achterkant dubbel uit.
[/quote]

Daar ben ik nou ook altijd verbaasd over: hoe kan een hond meer poepen dan 'ie gegeten heeft? ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#129018
[quote="Peet"]
[quote="sylvia"].
En geloof me iedere brokje wat eraan de voorkant ingaat komt er aan de achterkant dubbel uit.
[/quote]

Daar ben ik nou ook altijd verbaasd over: hoe kan een hond meer poepen dan 'ie gegeten heeft? ???

[/quote]
Het mysterie van de brokkenpoep :o
Gebruikersavatar
Door Angelique
#129021
[quote="Peet"]
[quote="sylvia"].
En geloof me iedere brokje wat eraan de voorkant ingaat komt er aan de achterkant dubbel uit.
[/quote]

Daar ben ik nou ook altijd verbaasd over: hoe kan een hond meer poepen dan 'ie gegeten heeft? ???

[/quote]

Gooi eens een zak brokken leeg in een bak water en probeer dan 3 uur later de brokken weer in dezelfde zak terug te persen ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#129036
[quote="Angelique"]
[quote="Peet"]
[quote="sylvia"].
En geloof me iedere brokje wat eraan de voorkant ingaat komt er aan de achterkant dubbel uit.
[/quote]

Daar ben ik nou ook altijd verbaasd over: hoe kan een hond meer poepen dan 'ie gegeten heeft? ???

[/quote]

Gooi eens een zak brokken leeg in een bak water en probeer dan 3 uur later de brokken weer in dezelfde zak terug te persen ;D
[/quote]
Mysterie opgelost ;D ;D ;D ;D
Door gonny
#129039
[quote="sylvia"]
[quote="gonny"]
waarom dan niet?? als het goed gaat? als ik hem eten geef krijgt hij eerst zn cb en dan de brokken het zit dus niet echt door elkaar. maar als het zo goed gaat waarom dan veranderen, ik ben nu nml "bang"als ik een hele dag alleen brokken geef dat de "brokkendagen" weer dunnere ontlasting gaat opleveren, terwijl zn ontlasting nu perfect is. (wat een onderwerp om perfect te noemen) ;D
[/quote]
Aha op zijn brokken dagen had hij dunnere (of dunne) ontlasting.Oke in dat opzicht doet dat mengen dus iets voor jouw hond, ik zelf zou dan toch eerder kiezen voor 1 maaltijd brok en 1 maaltijd vlees op een dag en een derde maaltijd 1 van de 2 .
Maar das mijn persoonlijke idee erover, als jij er zo mee heen kan en je hond doet het goed vooral zo houden.
[/quote]hij heeft nu geen brokken dagen, toen ik boris net had wel ja! kreeg het advies van da om hill's te geven, nou boris poepte eigenlijk konstant en papperig! via via cb geprobeerd samen met hill's, ging redelijk. Boris krijgt nu cb en prins procare super en dat gaat toppie! misschien ga ik wel proberen om bv alleen 's morgens en tussen de middag brokken en dan 's avonds alleen vlees, maar ja net wat ik al eerder zei: het gaat nu eigenlijk goed dus waarom veranderen? ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#129042
[quote="gonny"]
[quote="sylvia"]
[quote="gonny"]
waarom dan niet?? als het goed gaat? als ik hem eten geef krijgt hij eerst zn cb en dan de brokken het zit dus niet echt door elkaar. maar als het zo goed gaat waarom dan veranderen, ik ben nu nml "bang"als ik een hele dag alleen brokken geef dat de "brokkendagen" weer dunnere ontlasting gaat opleveren, terwijl zn ontlasting nu perfect is. (wat een onderwerp om perfect te noemen) ;D
[/quote]
Aha op zijn brokken dagen had hij dunnere (of dunne) ontlasting.Oke in dat opzicht doet dat mengen dus iets voor jouw hond, ik zelf zou dan toch eerder kiezen voor 1 maaltijd brok en 1 maaltijd vlees op een dag en een derde maaltijd 1 van de 2 .
Maar das mijn persoonlijke idee erover, als jij er zo mee heen kan en je hond doet het goed vooral zo houden.
[/quote]hij heeft nu geen brokken dagen, toen ik boris net had wel ja! kreeg het advies van da om hill's te geven, nou boris poepte eigenlijk konstant en papperig! via via cb geprobeerd samen met hill's, ging redelijk. Boris krijgt nu cb en prins procare super en dat gaat toppie! misschien ga ik wel proberen om bv alleen 's morgens en tussen de middag brokken en dan 's avonds alleen vlees, maar ja net wat ik al eerder zei: het gaat nu eigenlijk goed dus waarom veranderen? ;)
[/quote]

Misschien omdat het beter kan dan goed ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door