Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1278219
Bij Jonas is door dr Maas in Oisterwijk een lichte hernia geconstateerd. Lichte neurologisch problemen ook, dus eerste advies: 4 weken rust en Previcox. Van de 4 weken hebben we in overleg 8 weken gemaakt, omdat er wel wat verbetering te zien was, maar nog niet voldoende.
Sinds zondag ben ik met de Previcox gestopt (na 6 weken) vanwege de vele plekken die Jonas op zijn huid kreeg (hotspot achtige plekken en korsten). En omdat we na alle rust toch niet echt veel vooruitgang zagen.

Ik kan dr Maas morgen weer bellen, maar wil ook hier de vraag wel even stellen: wat nu?
Is een operatie een logische volgende stap of kunnen we beter eerst nog iets anders proberen?
Er zijn dus nog geen foto's gemaakt, maar Jonas is verder echt goed bekeken.
#1280260
Je zou een osteopaat eens om raad kunnen vragen. Michael Hamerslag bijvoorbeeld. Wij hebben goede  :) ervaringen met hem. Doet paarden, maar behandelt ook kleine huisdieren. Wie weet kan hij Jonas helpen om de klachten te verlichten.
#1280264
*Natasja* schreef: Balen hoor, dat de Previcox niet werkt. Heb je gisteren nog contact gehad met dr. Maas?

Nee nog niet, ik heb contact gehad met Tannetje en we gaan nu eerst acupunctuur proberen. Ik verwacht dat Dr Maas nu voor een operatie zou gaan en ik vind dat dat nog wel even kan wachten (ik wil de acupunctuur nog zeker een kans geven). Osteopathie hou ik zeker nog in mijn achterhoofd.

Jonas krijgt nu sinds zondag dus geen Previcox meer, alleen nog groenlipmossel, maar hij is echt niet minder blij. Dinsdag was hij Floor aan het uitdagen  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door