Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Urs
#127546
Met het tussen de middag rondje is Jasper gestoken door een wesp. Hij had een bult onder zijn oog en een dikke bovenlip. Eind de middag weinig meer van te zien. Maar hij is niet zichzelf. Wat tam is ie. En ook wat onrustig kan zijn plek niet vinden. en hij loopt mank. Moet ik me nu heel erg zorgen maken? en ik denk dat ik vannacht de wekker zet om te kijken hoe hij gaat.
Ik had al van die nare verhalen gelezen. Is me nog nooit gebeurt een hond gestoken.
Door 202spots
#127550
bassetverslaafde schreef: Met het tussen de middag rondje is Jasper gestoken door een wesp. Hij had een bult onder zijn oog en een dikke bovenlip. Eind de middag weinig meer van te zien. Maar hij is niet zichzelf. Wat tam is ie. En ook wat onrustig kan zijn plek niet vinden. en hij loopt mank. Moet ik me nu heel erg zorgen maken? en ik denk dat ik vannacht de wekker zet om te kijken hoe hij gaat.
Ik had al van die nare verhalen gelezen. Is me nog nooit gebeurt een hond gestoken.
Mijn honden hebben ook wel is 'n prik in de lip of snuit gehad wanneer ze op wespen jacht waren... :-\
Duurt 1 of 2 dagen voordat de bult weg was.
En Jasper zal er best wel last van hebben,want kan echt zeer doen.
Maar als hij allergies voor wespen was,dan had hij al lang 'n andere reactie gekregen denk ik.
Je kan ijsklontjes in 'n plastic zakje of zo op de gestoken plek houden om wat verlichting te brengen.
Als ie mank loopt....is ie ook in ze poot gestoken misschien?
Houd hem in de gaten en misschien heb je wat aan deze site http://www.akc.org/love/dah/hn/bees.cfm
Hoop dat ie vlug beter voelt!
Door Eef+Stippels
#127899
Wandor is laatst in zijn kont/achterrug geprikt. Ik denk dat het een steekvlieg was en geen wesp. Hij kreeg in ieder geval twee dikke bulten. Ik heb het een aantal keer met azijn gedept, na twee dagen was het weg.

De angel had je er al uitgehaald? Of zat er geen angel in?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door