Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Evie*
#1276997
Onze reu (18 maanden) was een mega slechter eter,
wou geen kvv, geen barf echt helemaal niks, alleen cavom met
bonze erdoor geprakt  :'(

Maargoed er is een wonder gebeurt en sinds een week eet ie alleen maar vers
(krijgt ook niks anders) Hij krijgt kvv en wat kippendelen en af en toe een runderstrot,
ons teefje zit altijd al op kvv / barf dus dit is voor ons ook veel makkelijker.

Maar hij begint nu ineens naar mensen te blaffen die voorbij lopen en te grommen
( niet boos maar meer van hey wat gebeurt daar voor spannends)
Ons teefje doet het al een hele tijd, wat blaffen naar vreemde mensen die achter
het hek voorbij lopen. Maar dat mag want het is niet mega veel maar gewoon een blafje.

Kan dit komen omdat hij nu eindelijk meer energie krijgt en veeeeel meer binnen krijgt ??
Hij weegt ongv 43 kg en krijgt nu een kilo per dag want je ziet zn ribben nog steeds.
Is een kg genoeg of mag die wel meer hebben?? Hij mag er wel een kg of 3-5 bij hebben.

Hij zit tevens nu onder de jeuk en de haren vliegen om mn oren , zal wel heel erg aan het
ontgiftigen zijn. Daar krijgt ie puur jeuk voor en een dagelijk 3 chlorella's.
Hoelang moet ik dit volhouden??
Om de dag krijgt hij een beetje zeewier, moet ik dit weglaten omdat het anders teveel word??
#1277004
zeewier kan je er gerust bij geven..
en ja, zorgen dat je hond ook weer niet te snel dik wordt het, dan is het enkel vet wat eraan komt!
kijk het met deze hoeveelheid eventjes aan, blijft ie nog erg mager dan kan je wat meer voeren, maar liever wat schralere honden dan te dikke hoor!
je kan je hond ook eventjes lekker wassen dat scheelt enorm in de haren! Kan id met ontgiften te maken hebben maar is ook de tijd van het jaar...
en ja als je vers gaat voeren, gaan ze beter in hun velletje zitten, vrolijker allerter, misschien even goed het appel erop zetten.
#1277007
Ja ik ga ook meer met hem trainen, hij komt echt helemaal bij heb ik het idee!
Zo geweldig dat ie eindelijk mee eet!!
Hij mag gewoon wel wat erbij hebben, ik probeer dagelijks te fietsen en de weekenden niet
dan lekker lange wandelingen. Dus hij verbruikt zn portie ook wel, de vacht wat er nog op zit
na al het krabben word wel een zeer mooie glansende vacht. Hopelijk groeit de rest van zn vacht
ook snel weer aan.
Het was echt een suffe hond, hij sliep de heleeeeeeeeee dag en soms echt triest.
Maar nu na een weekje vers komt hij echt bij!
#1277018
[quote="*Evie*"]
Onze reu (18 maanden) Maar hij begint nu ineens naar mensen te blaffen die voorbij lopen en te grommen
( niet boos maar meer van hey wat gebeurt daar voor spannends)
Ons teefje doet het al een hele tijd, wat blaffen naar vreemde mensen die achter
het hek voorbij lopen. Maar dat mag want het is niet mega veel maar gewoon een blafje.

[/quote]

vergeet ook even niet dat hij richting volwassenheid gaat; als ik het goed zie heb je streepjes toch?
En hij heeft het gezien van jullie andere hond, dus gaat hij nu (gezellig) mee doen natuurlijk.
Dus voor een deel beter in je vel zitten en anders is het ook aangeleerd gedrag.
#1277041
Teefje is 8 maanden, ja hij heeft word natuurlijk wel groter nu, hij kan het idd
overnemen maar wel vreemd dat hij dat nu gaat doen nu die op vers zit.
maar hij heeft ook een suprelorin chip dus extreme hormomen enz kunnen het niet zijn.
Heb idd 2 ridgebacks

Hij doet het niet vaak hoor, maar zo enkel uit het niets zodat ik me doodschrik omdat ik het niet gewend ben haha
Hij mag best wat waken, vind ik helemaal niet erg.
#1277229
[quote="*Evie*"]
Teefje is 8 maanden, ja hij heeft word natuurlijk wel groter nu, hij kan het idd
overnemen maar wel vreemd dat hij dat nu gaat doen nu die op vers zit.
maar hij heeft ook een suprelorin chip dus extreme hormomen enz kunnen het niet zijn.
Heb idd 2 ridgebacks

Hij doet het niet vaak hoor, maar zo enkel uit het niets zodat ik me doodschrik omdat ik het niet gewend ben haha
Hij mag best wat waken, vind ik helemaal niet erg.
[/quote]
Zou toch de voeding niet helemaal wegvlakken als je zelf een vermoeden hebt dat het ermee te maken kan hebben. Mijn hond werd hyper door rundvlees (rood vlees). Nu ie dat niet meer krijgt is ie weer lekker relaxed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door