Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door coench
#1275996
Heeft u hond huidproblemen en bent u radeloos dan zou ik dit zeker even lezen. Mijn sharpei Livy van 2 jaar, kreeg een huidziekte toen zij nog geen jaar was. Livy had allemaal open wonden (door het krabben), bijna geen vacht meer, veel huidsmeer en was erg passief. Ze bleef achter in haar groei en bleef erg mager (gewicht 15 kilo). Na het uitproberen van allerlei voer en verschillende consulten dierenarts (zonder positief effect) was ik radeloos, tot ik in aanmerking kwam met Black-Dog voer van Eric Rooymans. De combinatie van Black-Dog en homeopathische middelen van Lilian Heijligers, zie ik Livy met stappen vooruit gaan. Ook mede door de inzet en betrokkenheid van Eric Rooymans en Lilian Heijligers natuurlijk. In deze korte periode dat Livy is overgestapt op Black-Dog, zie je haar opknappen. Buiten het feit dat je de huid ziet genezen, is ze veel actiever geworden. Ook is ze al enkele kilo's aangekomen. Jullie kunnen meer informatie over Black-Dog vinden op www.black-dog.nl
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1276039
fijn dat het voor je hond zo goed geholpen heeft!
maar ik zou dus niet kiezen voor deze kvv...
in iedere soort zit toegevoegde glucosemide, dat ga je niet ter preventie geven...
in iedere voeding zit standaard knoflook, teveel daarvan is niet goed..
rijst, hebben ze geheel niet nodig..
en wat zijn de koudgeperste biologische olieeen?
en toegevoegde supplementen?
Door Fido
#1276081
Het feit dat je overgegaan bent op rauw heeft te maken met de huidverbeteringen niet zozeer het merk Blackdog merk AB of C KVV.

Hieronder een stukje uit het onderzoek die mijn man gedaan heeft (Dierenarts en afsturderend voor osteopaat)

Eenzelfde redenatie geldt voor de huid en oren. Ook hier zal de sympaticus dominantie een verhoogde kliersecretie geven van de cerumklieren in het oor en de talgklieren in de huid en zo aanleiding geven tot oorinfecties en een typische hondengeur van de huid. De overmaat aan talg geeft weer een optimaal milieu voor dematitiden.

Vooropgesteld dat perfecte voeding voor alle honden niet bestaat, kan op basis van dit onderzoek en de gevonden resultaten gesteld worden, dat voor een gezond functioneren van het spijsverteringskanaal van de hond en de daaraan verbonden osteopatische relaties, rauwe voeding geadviseerd kan worden.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door