Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1275320
De giftige stof waarover gesproken wordt, is een aflatoxine. Dit is een giftige stof die wordt geproduceerd door een schimmel die vaak op pinda's voorkomt.
Ik weet niet hoe gevaarlijk het is. Ik geef mijn hond ook wel eens pinda's (als ik ze zelf eet).

Die schimmel kan ook wel op walnoten zitten die op de grond hebben gelegen...wanneer er schimmel op zit,dan zelf niet eten en ook niet aan de hond geven!
Nog een risico van pinda's: het zijn eigenlijk peulvruchten, en als alle peulvruchten nemen ze veel water op en zwellen dan behoorlijk op. Je kent wel dat verhaal van een kind dat een pinda in z'n neus stopt die er dan niet meer uitwil: komt van het opzwellen. Dus hele pinda's zijn meestal niet zo;n goed idee.
Hier gaan wel (rauwe) walnoten door de notenmix, net als pompoenpitten, sesamzaadjes, hazelnoten en pecannoten.
Door 202Spots
#1275328
Behalve macademia nuts en beschimmelde walnoten, zijn rauwe gemalen noten prima om te geven..
wanneer je "noten" bij zoek intikt dan zie je tig berichten waar 't allemaal goed voor is. ;)

btw pindakaas word trouwens ook vrij veel in de kong gestopt om de inhoud aan elkaar te plakken..
Door 202Spots
#1275337
Is dat goed om naar het rijk der fabelen te verwijzen, of verdient dit een critische blik?  :-\
Ja denk 't wel, de entingen ontwormen ook denk ik :-X
Laatst gewijzigd door mahuni op za 06 jun 2009, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door