Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1271516
Onze bull terrier van 3 jaar oud heeft al langere tijd rode plekken in haar liezen. We wisten niet waar het van kwam, maar toen ze een tijdje geleden een erge oorontsteking aan beide oren kreeg, rode oren, ruwe oren met een schilferhuid, ging de dierenarts toch aan een voedselallergie denken. Waarschijnlijk is ze nu allergische voor dierlijke eiwitten. We hebben nu voer gekregen om dit te bevestigen, 45 euro voor 7 kilo...hellup! zeer duur dus. Daar doet ze een maand mee. Dit is royal canin hypoallergenic. Haar vlekken zijn wel al lichter aan het worden na twee weken. Voorheen voerden we prince brokken en daarna vlees van kivo petfood. Bij beide bleef ze de rode vlekken houden. Ik heb veel over voor onze honden natuurlijk, maar als er een goedkopere en betere oplossing is voor het voer.....kan iemand daar ons een tip over geven....Ik vind het namelijk erg prettig om vlees te geven....maar het moet voor haar natuurlijk ook prettig zijn....dat is het belangrijkste
#1271530
Onze Daya is praktisch allergisch voor alle gevogelte, geef haar kip, eend, kwartel, patrijs etc en ze krabt haar hele oren binnen no time open en kauwt op haar poten. Maar een allergie voor alle dierlijke eiwitten lijkt me sterk.. Als ik jou was zou ik de zoekfunctie eens gebruiken met de term 'eliminatiedieet'. Dan zou je eerst een kvv kunnen geven van 1 diersoort die ze nog nooit gehad heeft en daarna voorzichtig kunnen proberen waar ze wel en niet op reageert. Ik neem toch niet aan dat je je bulletje voor de rest van zijn leven alleen plantaardige eiwitten kunt geven.
#1271636
volgens mij is "allergie voor dierlijke eiwitten" bijna standaard tekst bij de brokken d.a.
ik zou idd ook óf gelijk op barf overgaan..
óf idd een eliminatie dieet gaan doen..
maar t zou gewoon heel goed kunnen dat je met zelf samenstellen al veel verder komt dan met dure brokkies of kvv...
#1271733
Ja, ik zou ook een eliminatie dieet doen met een rauw/vers diersoort dat jouw hond nog niet eerder gegeten heeft. Ik denk dan bijv. aan eend of konijn. Dat 6 tot 9 weken geven. Als de problemen dan over zijn, dan weet je 1 ding: je hond heeft een probleem met voedingsmiddelen. Je moet daarna uit gaan vinden waar hij niet tegen kan. Door 1 keer per week (of 1 keer per 2 weken) iets nieuws toe te gaan voegen en bij te gaan houden wat de reactie is.

Allergie voor dierlijk eiwit? Ik ken 2 hond (van de afgelopen 15 jaar) die echt geen enkel dierlijk eiwit kunnen verdragen en het alleen goed doen op vegetarische brokken. De kans dat jouw hond de 3de gaat worden is uitermate klein. De honden die nu vegetarische brokken eten: Ik weet 1 ding: die baasjes hebben alles gedaan om eerst te kijken of het wilde lukken met vers/rauw. Dat is niet gelukt. Maar nogmaals, 2 honden in de afgelopen 15 jaar: dat is extreem weinig. Ik zou dus eerst gewoon overstappen op een rauw/vers eliminatie dieet. Dus, vleesbot, vlees en orgaanvlees van 1 dier dat je hond nog nooit eerder gegeten heeft.
#1272560
Super bedankt voor de informatie. Ik ga zeker eens verder kijken bij het eliminatie dieet. Wij voeren nu dus die dure brokken waarin, volgens de dierenarts de eiwitten zo zijn versnipperd dat ze niet herkenbaar zijn voor de hond. De vlekken worden na twee weken inderdaad al wat lichter. Maar ik ga gewoon verder onderzoeken hoe ik zo'n dieet moet geven enzo, want ik weet daar niet zoveel van. Maar wat weten jullie van kivopetfood? Is dat niet goed?
Door Decibels
#1272611
ronkim schreef: Super bedankt voor de informatie. Ik ga zeker eens verder kijken bij het eliminatie dieet. Wij voeren nu dus die dure brokken waarin, volgens de dierenarts de eiwitten zo zijn versnipperd dat ze niet herkenbaar zijn voor de hond. De vlekken worden na twee weken inderdaad al wat lichter. Maar ik ga gewoon verder onderzoeken hoe ik zo'n dieet moet geven enzo, want ik weet daar niet zoveel van. Maar wat weten jullie van kivopetfood? Is dat niet goed?
volgens mij is Kivo kip?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door