Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charliemuchu
#1270942
Ik heb momenteel een langhaar chihuahua te logeren. Ze weegt 2,8kg en zou zo rond de 2 kg behoren te wegen.
Hoe kan ik haar voerschema zodanig aanpassen dat zij geen honger heeft en toch afvalt? Ze eet momenteel carnibest natuurvoer. Is het verstandig om haar wat meer pens(lappen) en groenten te voeren?

Alvast bedankt!
Door Hanny
#1271035
Wie te dik is, moet minder eten. Zo simpel als dat.
Over alle maaltijden verspreid iets minder eten geven en normale beweging en dan moet er iets gaan gebeuren.  Ik ga er van uit, dat je de hoeveelheid eten niet drastisch moet verminderen, dus is het een kwestie van lange adem.
Misschien zit honger grotendeels bij de mensen tussen de oren.  Het is maar net, wat je je zelf wijs maakt. Hier lusten ze altijd wel iets, maar ik denk dan niet, dat ze echte HONGER hebben.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1271065
Als je haar minder eten gaat geven kan het zijn dat ze daar aan moet wennen. Dat kun je zo laten, maar je kunt inderdaad ook rauwe gemalen groente geven of pens, dat zet minder aan.
Ik weet niet hoe vaak ze eten krijgt. Je kunt ook het aantal maaltijden verminderen en dan iets meer per maaltijd geven.
Door Ulrike
#1271509
Daya moest een poosje terug afvallen terwijl ze met de hoeveelheid voer die ze toen kreeg al halve dagen liep te piepen om eten. Ze kreeg toen overigens twee keer per dag een portie kvv. Sinds we zijn 's avonds zijn gaan barfen is ze zichtbaar meer voldaan, ook bij een kleinere hoeveelheid voer en blijft ze gemakkelijk op gewicht. 's Ochtends krijgt ze nog steeds kvv. Ik weet niet wat het orgaanpercentage is van Carnibest natuurvoer, maar ik vraag me af of aanvulling met wat kippennekjes het erg uit balans zou halen.. Ik denk dat aanvulling hiermee misschien wel een idee kan zijn.
Door gytha
#1272027
Je zou een gedeelte van het voer kunnen vervangen door natuurkruiden van Carnibest. Zit minder calorieën in en ligt zwaar op de maag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door