Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door quiqui
#1268939
Hallo allemaal,
Ik heb me hier van de week aangemeld dus ik zal me eerst eens even voorstellen. Ik ben Sonja en heb een Irish Softcoated Wheaten Terrier pup, Fido, van 6 maanden.

Fido is bij de fokker grootgebracht op Duck en ook bij mij krijgt hij nog steeds Duck. Op zich gaat het perfect.
Alleen de laatste week gaat hij zijn neus er 's ochtends voor optrekken, terwijl het anders hap-slik-weg was.
Hij kreeg tot vorige week 4 plakken per dag, 2 's ochtends en 2 's avonds. Toen hij slechter ging eten heb ik de ochtend naar 1 plak gezet dus hij krijgt er nog maar totaal 3 maar vanochtend wilde hij die helemaal niet.
Uiteindelijk heeft hij 'm tussen de middag op.

Nou zit ik erover te denken om 'm op een ander merk KVV te zetten. Maar kun je dat gewoon doen of is het net als met brokken dat je dan eerst moet mengen met een ander merk.
Ik ben wat dat betreft nog echt een leek. Mijn vorige 2 wheatens hebben altijd brokken gegeten maar Fido wil ik het liefst op vers houden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1268971
De meeste honden schakelen probleemloos over van de ene naar de andere kvv. Een enkeling heeft één of meerdere dagen een wat minder goede ontlasting. Het maakt dus niet zoveel uit hoe je dat doet. Als je geen Duck meer hebt, niet moeilijk doen, dan gewoon in 1x het nieuwe prakje in het bakje. Hou wel in de gaten dat pupsel je niet in de maling zit te nemen, daar heeft die wel een leeftijdje voor, maar het kan ook maar goed zijn  dat de samenstelling van deze partij iets afwijkt van eerdere partijen en dat jouw hond het net even niet lekker vind.
Door Alba
#1269149
Hoewel jouw pupje natuurlijk gewend is aan alleen Duck denk ik niet dat het problemen oplevert. Wij wisselen met onze hond, 12 weken oud, regelmatig tussen verschillende merken (Energique, Carnibest en sinds vandaag ook Haaksbarf). Dus een paar dagen het een, dan een paar dagen het ander enzovoorts. Wij merken niets aan Alba, behalve dat ze wat minder poept van de Carnibest.
Laats heeft ze een plakje Duck (de pens versie) gekregen, daar bleef ze goede stevige ontlasting van houden maar flinke hoeveelheden in vergelijking met de andere merken. Ik heb geen idee of andere honden ook zoveel meer poepen van Duck, maar voor mij is 't wel duidelijk dat ik liever de andere merken geef.

Succes met het vinden van een ander merk wat Fido lekker vind.
Door quiqui
#1269278
Nou als het wisselen tussen merken KVV niet uit zou moeten maken dan ga ik denk ik morgen toch eens ergens Carnibest halen. Ik heb al vanaf het begin zoiets dat ik dat ook graag eens zou willen geven dus dan lijkt met dit wel een goede reden.

Maar Angelique, wat jij zegt heb ik ook al wel aan gedacht hoor. Dat hij aan het uitproberen gaat. Of dat de hormonen op gaan spelen.
Alleen wheatens staan bekend als slechte eters, heb ik ook zelf ervaren met mijn 2 vorige wheatens, dus ik gok er maar even op dat het dat niet is.
Het zal volgens mij ook niet met de samenstelling van de partij te maken hebben want ik geef verschillende smaken en hij doet het bij allemaal. Maar dan wel weer alleen 's ochtends.
Door quiqui
#1270137
En wat ben je toen gaan geven als ik vragen mag ?

Hij heeft vandaag trouwens wel weer 'normaal' gegeten  ::)
Door Ziviaantje
#1270615
Grappig... die van mij wilde ook rond die leeftijd geen duck meer en ik hoor het vaker  ;) Ik ben toen overgestapt op Bibi, carnibest enz. Ik wisselde toen ook veel af.
Door rheawithpixels
#1272415
Hoi Sonja, Rhea (Old English Sheepdog) heeft in het begin ook Duck gegeten, maar vond het uiteindelijk ook wat minder lekker worden. Tot ze met een half jaar echt niet meer wilde eten. Moet toegeven dat ze een lastige eter is, maar ik hoor ook al weer van andere OES eigenaren dat hun lief in eens bijvoorbeeld Energique (een andere KVV) niet meer lekker vinden. Dus of de fabrikant nou soms zit te rommelen met de samenstelling...geen flauw idee....
Door quiqui
#1272723
Ik ben toch nog even vol blijven houden met de Duck en voorlopig gaat het eigenlijk wel weer.
's Avonds at hij nog steeds goed en ook 's ochtends eet hij nu weer beter. Dus ik hou 'm toch nog maar even zoals het was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door