Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door vitess
#1265285
Ik wil vanaf maandag onze zes poezen over gaan zetten op barf. Vragen daarover zet ik bij katten + barf, maar ik zou graag willen weten hoeveel echinacea forte-druppels ik kan geven aan onze poes van 2 jaar. Ze heeft regelmatig last van niesaanvallen. Geen extreem vieze ogen of iets anders. Na zo'n niesbui kan het weer een tijdje over zijn. Ik wil haar weerstand opkrikken, en vraag me dus af hoeveel druppels ik kan geven. Kan dit in het drinkwater, of misschien met een spuitje? Hoop dat jullie me tips kunnen geven.
Door flin
#1265333
ik zou denken ; afhankelijk van welk 'merk' je hebt?
er zijn zoveel verschillende ....van Bloem bv zou 1 capsule per dag voor kleine huisdieren zijn
Door vitess
#1265395
Ik heb Echinacea Forte van de Gezond & Wel winkel. Het is een flesje van 100 ml en er zit 95% Echinacea Purpurea in en 5% Rode Zonnehoedwortel.

Groeten van Angel
Door vitess
#1265396
Weet niet of deze informatie ook nodig is: er staat op 3 x dgs 20 druppels met water innemen. Voor extra weerstand 3x dgs 40-50 druppels.
Door flin
#1265399
vitess schreef: Weet niet of deze informatie ook nodig is: er staat op 3 x dgs 20 druppels met water innemen. Voor extra weerstand 3x dgs 40-50 druppels.
en da's voor mensen, neem ik aan? (zeg 70 kg)

dan zou de helft daarvan voor 'n flinke nond  (zeg 30 kg) zijn, en dan 1/4 daarvan voor 'n kat ( 7 kilo)

zo zou ik rekenen..3 x daags 2 à 3 druppels per keer of 5 à 6 voor extra weerstand
Door Too
#1265437
Ja hoor.... er zijn ook tabletjes oa van VSM , Bloem
In een stukje leverworst gingen ze hier als snoep naar binnen  8)

Cera was goed ziek: keelonsteking,koorts, uitgedroogd etc meer dan 10dagen [ondanks antibiotica] , de spicht begon aansluitend te niezen en snotteren...
Ik heb ze toen als kuurtje vlgs mij de kinderdosering gegeven
Door brie
#1265467
1 van mijn poezen die vorige week wat ziekig was geef ik nu ook echinaforce druppeltjes.
Deze zijn van vsm en ik hou de kinderdosering aan (3-5 keer per dag 2-5 druppeltjes)
Dit meng ik met een piepklein beetje water (1 of 2 ml) in een 5 ml spuitje, dan kan ik het zo achter in haar bekkie spuiten zonder dat ze het proeft
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1267070
Ik doe druppels altijd over het voer, en voor katten hou ik van tincturen meestal, zeker om te beginnen de dosering zo laag mogelijk, bijvoorbeeld 2x per dag 3 druppels. Hou bij omrekenen altijd wel rekening er mee dat katten ten eerste vele malen gevoeliger reageren dan mensen en volgens mijn bescheiden mening ook als honden, én dat ze een lever hebben die niet veel kan hebben  ::)

7 kilo is trouwens een flinke kat, ik heb er eentje die (helaas) zoveel weegt, en om de een of andere rare reden noem ik hem toch nog heel vaak 'kleintje' ondanks dat hij het in gewicht wint van de andere 3 (die dan wel letterlijk groter/langer zijn  8))

Groetjes,
Saille
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door