Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MIDO
#1261611
Hoi

Ik heb een bullmastiffpup van dik 4 maanden en deze geef ik 3X /dag 400 gr    KVV gecombineerd met barf .

Nu is het zo dat hij nooit echt genoeg heeft >>>lust altijd veel meer .

Is dit normaal of voer ik te weinig ?

Hij weegt nu zo'n 24 kg

Mijn KVV bestaat uit AHV e  smuldier vlees?pens
MijnBarfproducten bestaan uit Spiervlees ,strotten ,kipkarkas ,eendenekken ,zalmkoppen ,sardines ,orgaanvlees etc

MvG  Ben
Door Lizzy
#1261617
Je zit op 1200 gram per dag, dus dat is 5% van het lichaamsgewicht. Dat is op zich voor een hond van dit ras wel normaal. Hoe is je pup qua postuur? Te dik, te dun of helemaal goed?

Je ziet dit overigens wel vaker bij honden die KVV eten. KVV is natuurlijk gemalen en passeert heel snel het spijsverteringskanaal. Je zou kunnen proberen je pup op 100% ongemalen voer te zetten (dus zelf samengesteld). Dat scheelt in de regel nog al eens.
Door MIDO
#1261630
Hoi

Qua postuur is hij ok geloof ik
Niet te dik of te dun ,beetje slungelachtig .
wat me ook opvalt is dat hij weinig moeite doet om ergens in te bijten >>slikt alles (behalve de zalmkop) heel in .
Hij krijgt nog maar weinig kvv  zo'n 10 %
Misschien moet hij wel naar 6% lichaamsgewicht
Het grootste probleem wat ik ermee heb is dat hij buiten alles opvreet wat hij tegenkomt>>>hout >>dooie beesten >>papier >>etc

Mvg Ben
Door Happy Tail
#1261671
je zou ook eens voorizchtig kunnen proberen naar 2 keer per dag, zodat hij wel een voldaan gevoel heeft. En wat meer grote stuken zodat zijn maag wat meer werk heeft.
Kan zijn dat hij even een kleine groeispurt neemt en even wat meer nodig heeft. gewoon op het oog  en met gevoel voeren.

En op die leeftijd moeten veel puppen alles nog ontdekken en dat doen ze nu eenmaal met hun tanden en erop te bijten. Hier woont nu  ook een Ridgeback van een maand of 6 en hij moet ook nog alles in zijn bek nemen wat hij interessant vindt.
Hij krijgt trouwens nu nog maar een keer per dag: zijn ontbijt liet ie de laatste keren staan, tja het kan wat vroeg zijn, maar hij geeft zelf aan geen trek te hebben dan liet hij zelfs zijn lievelingsmaal: pens staan.  Dus dan maar op een keer: buikje vol en slapen/snurken......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door