Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door **Jolanda**
#1261589
Ik heb een vraagje.
Sinds een week of 2 krijgen de border collies Smuldier compleet. Nu heeft vooral Kyra al een paar dagen erg last van diaree. Ik had gisteravond nog bedacht dat ik CB voor de borders ging halen omdat ze zo aan de dunne waren.
Vanmorgen kom ik onder en had Kyra alles onder gepoept, behoorlijke diaree en er zat best veel bloed bij. Het bloed zat niet echt vermengd met de diaree.
Kan dit nou aan smuldier liggen? Of heeft ze iets onder de leden?


Er lag ook bloed op plekken waar ze niet gepoept had, nou moest ze loops worden rond deze tijd, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ze zo veel bloed zou verliezen ivm de loopsheid, het was echt veel en veel te veel. Ze had bijna net zoveel bloed gepoept als ontlasting zelf...dat kan toch niet goed zijn!?

Wat vinden jullie? Maar naar de DA gaan of eerst even over zetten op CB en kijken hoe dat gaat?
Door *wendy*
#1261593
Het kan aan de smuldier liggen !
Ik heb het toen bij Boy & Gandor meegegeven naar het pension.
Dat was toen voor 5 dagen. De laatste dag in het pension kregen ze er last van.
Gelijk de eerste dag op wat anders gezet en 24 uur later was het over. Nooit meer terug gehad.
Nu met mijn huidige honden geeft een paar dagen smuldier geen probleem.

Ik zeg dus...het kan....
Maar uiteraard kunnen ze ook wat onder de leden hebben.
Door Cindy de Wolf
#1261600
Wat mij nu opvalt is dat de 2 honden die bij mij op de smuldier staan sinds de vorige partij heel erg krabben. Ik gaf de schuld aan de Pulvex maar het vakt nu wel heel erg op dat de andere honden die op Naturis/barf staan dit niet hebben :-\ geen antwoord op je vraag maar wel opvallend. Ik denk dus dat het wel kan.
Door **Jolanda**
#1261670
Volgens mijn vriend kon Kyra van de weer erg moeilijk poepen...maar ja met diaree de rest van de week kan ik me daar slecht iets bij voorstellen  :-\

Achterom net even schoon gespoten want daar had ze dus ook gepoept, en nu zat er ook weer bloed bij.
Ik heb de DA inmiddels gebeld en moet tijdends het spreekuur komen. Ik had gehoopt eerder terecht te kunnen maar het is niet anders.

Ik heb ook ontlasting in potjes gedaan (1 potje met dat van in de woonkamer en 1 van buiten met bloed) zodat ik die mee kan nemen en de DA het kan zien en eventueel als hij het nodig vind een onderzoek kan doen.

Ik weet wel dat ik smuldier nu alleen nog maar in noodgevallen zal geven, heb het er niet meer zo op....aangezien de borders alle 2 slechte ontlasting hebben nu ze smuldier krijgen.
Tanja krijgt overigens een combinatie van CB en Smuldier en die heeft nergens last van...toch wel frapant
Door Bullmastiff gek
#1261771
Ik hoop ook dat het meevalt, maar bloed is nooit fijn , als je dat in de ontlasting vind van je hond.
Misschien een virus, de Shit-zu van mijn vriendin had het ook, is vanzelf weer over gegaan, de da had haar alleen wel een spuit gegeven, omdat ze al niet zo dik is., en niks binnen hield.
Sterkte ermee!
Door **Jolanda**
#1261845
Ben bij de DA geweest.
Ze heeft een spuitje gehad en finidair (of zoiets) gekregen. Moest haar 3 dagen gekookte kip met rijst geven.... :-\
Ik krijg nu eerlijk gezegt bij het idee al de kriebels. Alleen al dat GEKOOKTE staat me niet meer zo aan  :D ::) . Met de DA overlegt maar hij zei niet genoeg van vers af te weten om daar een advies over te geven en raadde toch aan om kip+rijst te geven.

Dus daarna even met de man van de dierenwinkel overlegt waar ik de CB ben gaan halen en hij zei dat ik gewoon CB-lam kon geven en daarmee zou alles weer goed komen.

Smuldier....stja, heb ik nu 3 pakjes van uit liggen, wil ze eigenlijk niet meer geven en weet even niet wie ik er wel blij mee kan maken buiten de prullenbak.
Door Bullmastiff gek
#1261849
Je kan ook de kip & rijst van Carnibest geven, en dan desnoods met wat gekookt water overgieten. Maar de Lam Rijst is ook prima!
Het nadeel van gekookte rijst kan zijn, dat ze er heel erge brijerige ontlasting van krijgt.
Tenminste dat is mijn ervaring met gekookte rijst.
Ik zou gewoon de carnibest geven, en in kleinere porties verdeeld over de dag

Hier kregen ze in het verleden ook wel eens Smul, zowel de pens compleet als de vlees compleet, maar heb mbt de ontlasting ook slechte ervaring, als Mack het langer dan twee dagen achtereen krijgt, gaat ie scheten laten, en aan de dunne!!
Maar mijn andere kleine hondje, kreeg zijn hele leven alleen smul(tot voor kort,, Pancreas problemen) en hij deed het er prima op.
Door Suri&Bohdi
#1262065
ik geef al een hele tijd smuldier en nooit problemen gehad
ook niet bij de laatste lading....
Kan me bijna niet voorstellen dat ze daarvan bloed gaan poepen  :-[

Hiergaan ze weer van de cb als ze het al eten  aan de dunne dus is maar net wat ze gewend
zijn denk ik...
Door **Jolanda**
#1262778
Duster heeft die finidair ook al eens gehad omdat hij en darminfectie had...dus wist wel ongeveer waar dat voor was  ;) Als ik me niet vergis is dat een voedingssuplement, toch?

Even op de factuur kijken.....
Dexadreson, Buscopan en Baytril (5% ? ) heeft ze in de injectie gekregen...nu word ik zelf ook even nieuwsgierig waar het allemaal voor is, dus ga even googlen... :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door