Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chamourel
#1261083
met welk middel kan je de algehele weerstand opbouwen ?
de klachten zijn varierend van baarmoederontsteking, blaasontsteking, maagzuur / maagontsteking, anaalklierontsteking.

volgens de DA kan dit komen door de loopsheid (verminderde weerstand) maar om haar daarvoor te laten sterilliseren vond hij nogal wat omdat het niet zeker is dat ze daarna van al de kwalen af zou zijn.

zou multi vitamine van de groene os iets zijn?

ik kan wel maagcomposium geven maar dan moet ik voor elk aparte kwaal iets toedienen.
dus ik zoek 1 of 2 middelen die algeheel werken.
Door chamourel
#1261086
vanaalst schreef: een goeie reiningskuur, chlorella oid..
moet ik dat dan elke loopsheid geven ?
en wordt ze daar in eerste instantie niet zieker van?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1261168
chamourel schreef: met welk middel kan je de algehele weerstand opbouwen ?
de klachten zijn varierend van baarmoederontsteking, blaasontsteking, maagzuur / maagontsteking, anaalklierontsteking.

volgens de DA kan dit komen door de loopsheid (verminderde weerstand) maar om haar daarvoor te laten sterilliseren vond hij nogal wat omdat het niet zeker is dat ze daarna van al de kwalen af zou zijn.

zou multi vitamine van de groene os iets zijn?

ik kan wel maagcomposium geven maar dan moet ik voor elk aparte kwaal iets toedienen.
dus ik zoek 1 of 2 middelen die algeheel werken.
Echinacea Force
Propolis (korrels)
Cats Claw
Cell-pet
zie ook http://www.huisdierendokter.nl

en inderdaad eens een keer 2 weken groene klei geven. Daar zou ik mee beginnen en dan een aantal weken 1 van bovengenoemd middeltje.
Door tt-tjes
#1261173
Ik ben heel erg te spreken over de weerstand compositum van de groene os. Ik heb dit aan die van mij gegeven vanaf het najaar t/m het voorjaar. Normaal gesproken pikken ze rond januari altijd wel een virusje mee maar dit jaar helemaal niets. Puspiem werd er ook minder door en ze zaten lekker in hun vel.
Door ~anna~
#1261176
ze krijgen hier nu even fytomix (bibi) crystal & pup hadden allebei de dunne vorige week,gelijk weer mooie ontlasting.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1261253
Wat op zich een wonderformule is, is af en toe ontgiften met een groene leem kuur en daarnaast een goed voedingssupplement zoals bijvoorbeeld Missing Link geven en kijken of dat effect heeft. Daarnaast zijn het wel allemaal ontstekingen die je noemt, dus je zou kunnen zorgen voor extra omega 3 kunnen geven, dat werkt ontstekingsremmend (wat op zich ook in de missing link zit, maar volgens mij uit mijn hoofd wel in plantaardige vorm, in ieder geval bij de hond/kat variant want die is om mij duistere redenen vegetarisch, dus je zou ook extra vis/zalmolie van bijv. eskimo kunnen geven) Aan de andere kant wil zo'n ontsteking natuurlijk ook wat zeggen, dus als je problemen blijft houden op dat gebied kan je misschien beter een holistische dierenarts/therapeut opzoeken!

En als derde nog een heel belangrijke: probiotica, bijvoorbeeld mifloran (let op, ik moet er nog steeds achteraan bellen, maar ik heb laatst flesjes gekregen met viezige stinkende bruine vloeistof er in, dat is geen mifloran, mifloran is doorzichtig hooguit iets gelig en ruikt misschien een beetje muf maar niet vies. Het schijnt dat er een vulfout is geweest heeft een klasgenoot van mij te horen gekregen via NML...)

(de reden dat ik voor missing link zou gaan ipv multivitamine van de groene os is omdat de missing link alleen natuurlijke, ongeraffineerde producten bevat, wat dat betreft heeft Wim de Leeuw me weten te overtuigen dat dat echt beter is 8))

In ieder geval veel succes!!
Groetjes,
Saille
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door