Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#1259992
Hoi,

Even een vraagje, onze honden krijgen altijd Kvv van Kivo of van Carnibest.
Nu hebben we de laatse dagen ontdekt, dat zowel Mack, als Kay hele korrelige ontlasting hebben, Mack zit ook steeds in de poephouding maar er komt niks uit.

Echt de ontlasting lijkt wel beschuit, ook Kay heeft echt moeite met poepen.
Ze hebben de laatste tijd eigenlijk enkel kivo gegeten, de gewone standaard complete variant!
Herkent iemand dit , en wat kunnen we er aan doen.
Mijn man begon gelijk, van en dat ligt aan de steeds verschillende samenstellingen van de kivo,,
Hij denkt dat de Carnibest kwalitatief beter is, omdat eigenlijk wij hier nooit geen rare ontlasting dingen hebben meegemaakt! als ze de Carnibest kregen.
Wat vinden jullie?
Door Fynn
#1260012
Geef hem er anders eens wat spiervlees bij dan zit er ws teveel bot in de kvv .
En wat gemalen groenten helpt hier ook heel goed.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Toetkonijn
#1260018
[quote="Bullmastiff gek"]
Hoi,

Even een vraagje, onze honden krijgen altijd Kvv van Kivo of van Carnibest.
Nu hebben we de laatse dagen ontdekt, dat zowel Mack, als Kay hele korrelige ontlasting hebben, Mack zit ook steeds in de poephouding maar er komt niks uit.

Echt de ontlasting lijkt wel beschuit, ook Kay heeft echt moeite met poepen.
Ze hebben de laatste tijd eigenlijk enkel kivo gegeten, de gewone standaard complete variant!
Herkent iemand dit , en wat kunnen we er aan doen.
Mijn man begon gelijk, van en dat ligt aan de steeds verschillende samenstellingen van de kivo,,
Hij denkt dat de Carnibest kwalitatief beter is, omdat eigenlijk wij hier nooit geen rare ontlasting dingen hebben meegemaakt! als ze de Carnibest kregen.
Wat vinden jullie?
[/quote]

Onze honden hebben hetzelfde als ze Kivo op hebben. Dit hebben we niet eerder meegemaakt met Kivo en ik dacht precies hetzelfde als je man.

Gr. Liesbeth
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1260024
heb het van andere ook gehoord dat de ontlasting wel heel erg stevig is en sommige honden eten zelfs kivo niet meer, dus het is niet ten goede dat de samenstelling is veranderd!
Door Dark-Flame
#1260226
Flame heeft dit ook als ze Kivo heeft gegeten. Ze trekt ook een moeilijk gezicht als ze zit te poepen (heeft er dan echt moeite mee). Ik meng het laatste wat ik heb nu met pens en voortaan krijgt ze alleen nog AHV.
Door M.P
#1260235
hetzelfde hier, dan heb je een deel kivo waar de ontlasting zeer vettig is en bij de volgende afname harde ontlasting.
kivo is nooit hetzelfde... volgens mij dan meer runds erin dan meer kipkarkassen..


groetjes
Door pallas
#1260304
Duidelijk een geval van teveel bot in het voer.
weet helaas niks overn Kvv en Kivo en de samnestelling .
Als tijdelijke oplossing zou ik een deel kivo vervangen door spiervlees, dan kan je hond tenminste weer gewone keutels maken ;)
Door djipys haus
#1260807
Een teef van mij heeft het dus ook met kivo. Maar die heeft het al geruime tijd. Ik ben een maand of 5 geleden begonnen met kivo en eigenlijk vanaf die tijd heeft ze het bijna. MIjn andere teef heeft het af en toe, maar daar is de haarconditie weer slecht van. En de pup luste kivo dus niet. Ook een hond op de club heeft het sinds kort en die krijgt ook kivo.
Ik heb een aantal dingen geprobeerd, pens erbij, olie erbij. Maar niks hielp. De olie werkte nog het beste, maar niet afdoende. Ik ben daarom ook gestopt met kivo en ben naturis gaan voeren.
Het ligt dus waarschijnlijk echt aan de samenstelling die kivo nu heeft. Je ziet er ook zichtbaar meer bot in zitten in de laatste lading die ik gehaald heb.
Door Bullmastiff gek
#1260831
Nou ik heb net de Kivo die ik nog had, teruggebracht en omgeruild voor Carnibest.
Alleen hebben we weer een ander probleem,  Mack zijn ontlasting was korrelig, maar sinds zondag zit ie echt verstopt!!
En hij spuugd,, wat op zich logisch is, want het kan er aan de andere kant niet uit.
Wat moet ik hier aan doen,, gewoon de carnibest geven?

Ik heb voor de kinderen altijd roosvicee lax in huis, op basis van pruimen.
Ik heb hem hier maar wat van gegeven.
En als  ie morgen nog niet heeft gepoept ga ik maar even naar de da.
Maar liever doe ik dit niet als het niet echt nodig is, want hij is echt Panisch daar!!
En dan is 65 kilo een aardig gewicht om in bedwang te houden.
Hier misschien nog tips wat ik er zelf aan kan doen?

Een ding is me wel duidelijk,, het ligt aan de Kivo! Want ik ben niet de enige zo te horen!!
En vroeger hadden ze hier echt geen last van,, het is echt van de laatste tijd, er moet iets verandert zijn aan de samenstelling!!
Want ook Kay heeft last met poepen,, en het is net zo korrelig.
Door Bullmastiff gek
#1260839
[quote="Pauline"]
Wat voor kleur is de ontlasting?
[/quote]

Een beetje licht beige achtig,,geel zou ik het niet echt willen noemen.
En het is net beschuit als ze het uitpoepen,, en allebei mijn honden hebben het dus.
En ze krijgen al ruim twee jaar bijna Kivo.
Door Bullmastiff gek
#1261856
Nou,, Pfft...
Hoe blij kun je zijn met een drol ::) ::)
Mack heeft net eindelijk een drietal drollen  uitgepoept.. ik stond bijna te dansen van blijdschap.
Ik had er een slecht hoofd in,, hij had afgelopen zaterdag voor het laatst gepoept, en zat dus echt verstopt.

Wat ik nog even wil melden is dat Corine van Carnibest me zo goed heeft geholpen met allerhande tips.
En ook de interesse die ze heeft getoond over hoe het ging met Mack,, vind ik echt een pluim waard dus bij deze :thumbup: :thumbup:
Door Bullmastiff gek
#1261858
[quote="vanaalst"]
geef hem eens een dag of 2 enkel pens, dan zou ie vast wel van gaan...
[/quote]

Hoi,

Jij ook bedankt voor de tip om een twee tal dagen pens te geven.
We hadden een aantal mooie drollen,, net.  De mensen zullen wel gedacht hebben wat een raar mens, ik stond Mack helemaal de hemel in te prijzen. :) toen ie zijn drol had uitgepoept., Hahaha.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door