Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1257086
Milik is nu bijna 11 maanden en 30 kg. De verwachting is dat hij rond de 37 kilo zal gaan wegen. Hij krijgt 2,5 van zijn lichaamsgewicht.

Nu komt hij al meer dan een maand niet meer aan, hoe verloopt  dat uitzwaren  over het algemeen?  Zijn daar gemiddelden  voor te geven ( b.v. zoveel  per maand ) of gaat dat schoksgewijs?
Misschien  moet ik hem wat meer gaan voeren? Hij is schraal maar niet mager.
Door *wendy*
#1257093
Ik ben even kwijt wat voor ras je hebt (kan geen afbeeldingen zien, zit op mijn werk  :-[ )
Volgens mij een witte herder toch ?

Volgens mij is een richtlijn....1ste jaar hoogte, 2de jaar uitzwaren. Bij sommige rassen tot 3 jaar.
Dus als hij niet mager is en het verder goed doet zou ik lekker zo doorgaan  ;)
Door millyckk
#1257417
Oke bedankt voor de info! Als pup/pubereigenaar ben je zo gewend aan de gestage gewichtstoename dat het even wennen is wanneer dat een maand niet gebeurd ;)
Door Linneke
#1257438
Bij Sen heb ik de gewichten ook altijd bijgehouden in een schemaatje. Als ik daarna terugkijk is ze vanaf haar 9 maanden niet meer zwaarder geworden. Vanaf toen is ze 29 kg gebleven. Dus uitzwaren zal bij elke hond wel verschillend lopen denk ik.
Door millyckk
#1259612
Linneke schreef: Bij Sen heb ik de gewichten ook altijd bijgehouden in een schemaatje. Als ik daarna terugkijk is ze vanaf haar 9 maanden niet meer zwaarder geworden. Vanaf toen is ze 29 kg gebleven. Dus uitzwaren zal bij elke hond wel verschillend lopen denk ik.
Zou het ook nog verschil maken of het een reu of een teef is? Bij mensen groeien  meisjes niet of nauwelijks meer na hun eerste menstruatie: geen idee of dat ook geldt voor teven na de eerste loopsheid?

Zag je bij Sen na 9 maand helemaal geen verandering meer in lichaamsbouw of is ze wat gewicht wel hetzelfde gebleven maar b.v. wel breder geworden?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door