Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door canicrosser
#1256073
Hallo,
Ik heb mijn flatcoat pup van 9  weken nu ruim een week bij mij, bij  aankomst woog zij 4.5 kg en nu na 10 dagen al 5.7 Kg, dus niet slecht denk ik.
Ik heb haar onmiddelijk van brok op KVV gezet en dat ging prima, na 2 dagen ben ik begonnen met wat kippenek,kippevleugel en vandaag eendennek de bedoeling ik om haar langzaamaan alles leren te eten.
Mijn bedoeling is van ze nog een paar weken  500 gr KVV per dag te geven en de rest barf.
Nu mijn vraag, is het goed als ik voor het overige gedeelte, dus zonder kvv geteld  dan 60% vleesbot, 25 % spiervlees en 15 % groenten geef, of moet ik ook nog eens orgaan bijgeven. Ik dacht dat in kvv al voldoende orgaan zit.
Morgen ga ik sardien proberen, ben benieuwd.
Voor de rest krijg ze ook noten, yogourt en een eitje.

Is de eerste maal dat ik een pup op barf zet en wil het dan ook goed doen.

Ben benieuwd op de reactie's
Groetjes
Suzy Babs en Hope
Door Lizzy
#1256087
Hoeveel KVV en hoeveel BARF voer je dan in een week?

Ik vind 60% vleesbot wat veel. Ik zou daar 50% van maken, maximaal. De hoeveelheid orgaan die je voert hangt af van hoeveel KVV je voert. Stel je blijft de helft KVV en de andere helft BARF voeren en je gaat er vanuit dat tenminste zo'n 30% van de KVV uit orgaanvlees bestaat (meestal meer volgens mij), dan voer je in totaal 15% orgaanvlees. En dat is prima, maar dat is ook wel wat je pup nodig heeft. Voer je dus al minder dan de helft KVV, dan zou ik er al wat orgaanvlees bij gaan geven. En dan doel ik vooral op de wat betere orgaanvleessoorten zoals hart, nier en lever. Ik zou in totaal toch wel 15% a 20% orgaanvlees aan een pup willen geven.
Door canicrosser
#1256141
Ze krijgt nu nog 500 gr Kvv en 200 gr barf om haar zo alles gewend te maken.
Ik moet wel zegen dat ze liever barf eet dan kvv.
Zou ik dan durven beginnen om 350 gr kvv en 350 barf te geven, in de verhouding van 50 % vleesbot  30 % spier en 20 % goenten yogourt ei en noten.
Nog een vraagje, kippenekken, kippevleugels en eendenekken vind ik nogal fel bevleesd, moet ik dat tocht tellen als vleesbot ?
Sorry hoor, met mijn volwassen hond gaat het allemaal prima, maar met die pup vind ik het soms toch een beetje moeilijk.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door