Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1250040
na 8 maanden kvv en geleidelijk steeds meer barf,kwam ik tot de conclusie dat ik roef meer barf gaf dan kvv.dus dan wordt het tijd om het serieus aan te pakken en met percentages te gaan werken.ik ben er even rustig voor gaan zitten en heb een menu voor 2 weken gemaakt. wie wil er even naar kijken en eventueel aanvullingen geven? bvd.

roef is een labrador van net 1 jaar en weegt nu 26 kilo,ik ben uit gegaan van 2,5% van zijn gewicht,omdat hij groeit en nogal actief is.mijn sommetje wordt dan:2,5% van 26 kilo= 4550 gram
50% vleesbot=2275 gram
15% groente=682,5 gram
15% orgaan=682,5  gram
20% spiervlees=910 gram
roef krijgt dan 650-700 gram per dag

maa:kipkarkas,pens,lamshart,konijnelever en niertjes,groentemix,yoghurt
din:haasbout,runderspiervlees,groentemix,ei
woe:konijnkarkas,runderpens , lever,en nier kippehart.groentemix,kwark
don:parelhoenkarkas,runderstrot,groentemix,ei
vrij:eenderug,pens,lamshart,konijnelever en niertjes,groente,yoghurt
zat:konijnvoorpoten,lamsvlees,wild,groentemix,ei
zon:eendkarkas,zalmmix,gedroogde sprot,groentemix,kwark,ei

maa:haaskarkas evt mat haasspiervlees,pens,runderlever en nier,kippehart,groentemix,yoghurt
din:kippebout,wildafsnijdsel,groentemix,ei
woe:parelhoenkarkas,pens,konijnelever en nier,lamshart,groentemix,kwark
don:konijnkarkas,runderspiervlees,groentemix,ei
vrij:eenderug,runderhart,kippelever,konijnenier,groentemix,yoghurt
zat:haasbout,lamsvlees,groentemix,ei
zon:konijnepoot,zalmmix,gedroogde sprot,groentemix,ei,kwark

ik geef roef gedroogde sprot omdat hij geen verse vis wil eten,zalm alleen gemalen(of uit blik ::)) ik heb het vaak aan geboden(zalmkop,haring,markreel en sardientjes)maar hij gaat in hongerstaking,mijn vraag is:voegt de sprot wat toe(ik dacht nog wat vetten)of hou ik dat als beloning?

nogmaal bedankt
Door Lizzy
#1250259
[quote="roefje"]
na 8 maanden kvv en geleidelijk steeds meer barf,kwam ik tot de conclusie dat ik roef meer barf gaf dan kvv.dus dan wordt het tijd om het serieus aan te pakken en met percentages te gaan werken.ik ben er even rustig voor gaan zitten en heb een menu voor 2 weken gemaakt. wie wil er even naar kijken en eventueel aanvullingen geven? bvd.

roef is een labrador van net 1 jaar en weegt nu 26 kilo,ik ben uit gegaan van 2,5% van zijn gewicht,omdat hij groeit en nogal actief is.mijn sommetje wordt dan:2,5% van 26 kilo= 4550 gram
50% vleesbot=2275 gram
15% groente=682,5 gram
15% orgaan=682,5  gram
20% spiervlees=910 gram
roef krijgt dan 650-700 gram per dag

maa:kipkarkas,pens,lamshart,konijnelever en niertjes,groentemix,yoghurt
din:haasbout,runderspiervlees,groentemix,ei
woe:konijnkarkas,runderpens , lever,en nier kippehart.groentemix,kwark
don:parelhoenkarkas,runderstrot,groentemix,ei
vrij:eenderug,pens,lamshart,konijnelever en niertjes,groente,yoghurt
zat:konijnvoorpoten,lamsvlees,wild,groentemix,ei
zon:eendkarkas,zalmmix,gedroogde sprot,groentemix,kwark,ei

maa:haaskarkas evt mat haasspiervlees,pens,runderlever en nier,kippehart,groentemix,yoghurt
din:kippebout,wildafsnijdsel,groentemix,ei
woe:parelhoenkarkas,pens,konijnelever en nier,lamshart,groentemix,kwark
don:konijnkarkas,runderspiervlees,groentemix,ei
vrij:eenderug,runderhart,kippelever,konijnenier,groentemix,yoghurt
zat:haasbout,lamsvlees,groentemix,ei
zon:konijnepoot,zalmmix,gedroogde sprot,groentemix,ei,kwark

ik geef roef gedroogde sprot omdat hij geen verse vis wil eten,zalm alleen gemalen(of uit blik ::)) ik heb het vaak aan geboden(zalmkop,haring,markreel en sardientjes)maar hij gaat in hongerstaking,mijn vraag is:voegt de sprot wat toe(ik dacht nog wat vetten)of hou ik dat als beloning?

nogmaal bedankt


[/quote]

Ik tel tenminste 8 diersoorten. Dat is natuurlijk hartstikke luxe/goed! Sowieso ziet je menu er gewoon hartstikke goed, afwisselend en lekker uit. Je geeft elke dag alles. Dat is niet nodig hoor. Het mag wel, maar het hoeft niet. Je zou bijv. ook elke dag vleesbot kunnen geven, 4 keer per week spiervlees, 3 keer per week orgaanvlees en bijv. 4 keer per week groenten. Maar nogmaals, het hoeft niet, zoals jij het doet is het ook prima en het is maar net wat jij makkelijk vindt.

Sprot is volgens mij een niet-vette vissoort. Dus echt iets toevoegen doet het niet. Het is natuurlijk prima als beloning of tussendoortje. Als je gewoon 1 keer per week zalmmix geeft is het prima. Je kunt de zalmmix ook weg laten en bijv. 2 of 3 keer per week wat visolie geven.
#1250336
bedankt voor je reactie Lizzy,ik zal de sprot dan alleen als tussendoortje geven.mischien dat roef als hij wat langer volledig barft toch wel de zalmkoppen gaat eten.
ik dacht dat ik een menu had gemaakt met 3 keer in de week orgaan en 4 keer spiervlees in de week.
groente geef ik iedere dag omdat roef niet zo dol is op een grotere hoeveelheid groente.
ik ben erg benieuwd hoe roef het gaat doen op volledig barf,en eerlijk is eerlijk toen ik 8 maanden geleden roef voor het eerst kvv gaf,had ik nooit kunnen bedenken dat ik nu volledig ga barfen.maar door hier lid te worden ben ik geleidelijk aan zeer enthousiast geworden,en als ik zie hoe lekker roef het vind  :)
Door Deesje
#1250444
k sluit me volledig bij lizzy aan, met als 'toevoeging'.. denk ook aan je eigen gemak, ik zou niet zo veel verschillends op een dag geven..
gewoon lekker verdelen dat je per week uitkomt en dat het per dag ook nog makkelijk te verdelen/hanteren is voor jou.. het mag wel een beetje makkelijk zijn  :P
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door