Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dirkje
#1246415
ik wordt moedeloos van de jeuk van dirkje.weet het nu echt niet meer .disdag had ze weer lopen bijten op haar flank en heup.dacht dat het mischien wel het wollekleed was waar ze op lag te slapen.dus deze weg gehaald.ze is ook schilferig op haar rug en heup en staartwortel en heeft een beetje pukkeltjes.tannetje opgebeld en dit uitgelegd.dacht dat het misschien iets hormonaals was en druppels opgestuurd.echinacea:boils+inf.hier woensdag avond mee begonnen.kan het zijn dat de jeuk hier erger van wordt?toen ik woensdagthuis kwam had ze niet gebeten dus ik dacht de oplossing gevonden te hebben.maar nee.wat ik ook heel raar vindt is dat ze savonds warm is op haar oren oksels en flanken hier jeukt en bijt ze dus ook.voor die druppels moet ik even een week de tijd nemen dan kijk ik het nog een weekje aan en dan maar verder onderzoeken ik weet het ook niet .iemand een idee?alvast wederom bedankt
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1246434
heb het niet allemaal gevolgd maar heb je al een bloed laten prikken op allergieen?
heeft je hond het altijd of is het sinds kort of in een bepaalde tijd?
Door dirkje
#1246441
dirkje heeft vanaf pup al veel probleemen heeft een paar keer ab gehad erg hondenvirus gehad kerstballen gevreten dus zar vol met glas hotspots enz enz. ben ik bij tannetje terecht gekomen.staat sinds een paar weken op vlees en dachten dat het ontgiften was dat ze zo reageerde.hadden bedacht om haar even de tijd te geven om bij te komen.ze kreeg allen 3 weken geleden een blaasontsteking dus weer ab.dus nu die druppels en anders verder kijken.kunnen ze uit het bloed allergieen halen?mijn gewone dierenarts wou een biopt nemen.heb dit niet gedaan omdat ze die week daarvoorplat gespoten was met spoton voor alles wat er is en zon jeukprik had gehad.dierenarts dacht aan parasieten en volgen de voedingsdeskundige waren het eiwitbulten.zij wil naar een brok toe maar dat wil ik weer niet snap je het nog?wat meopvalt is dat als ze van haar kleed afgaat deze een beetje klam aanvoeld net alsof ze vocht verliest via haar huid en hierdoor misschien een drooge huid krijgt.kan dit of ben ik aan het doordraven.net alsof ze het te warm heeft ofzo is vaak ook hijgerig maar wil dan niet naar buiten om daar te gaan liggen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1246450
onze weirdo had ook zoveel 'problemen' heb bloed laten prikken en daar kwam een hele lijst uit waar hij allergische van was, van berken, grassen ed...
ben toen naar een homeopatische da geweest en die heeft een drankje voor het gebrouwt(soort drainage) en dat in combinatie met puur pollen, had hij weinig tot geen last meer!
maar als je nog maar kort vlees geeft, dan zou het weleens ontgiften kunnen zijn, wel heftig dat moet ik wel zeggen...
uit een bloedonderzoek kunnen ze heel veel halen!
een wollen kleed zou ik haar nu id niet geven, is erg broeierig..
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 01 mei 2009, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vitess
#1246468
Ook bij Sanne is overgevoeligheid het gesprek van de dag... alleen zijn bij haar de oogproblemen erger dan de jeuk. We hebben ook het bloed laten onderzoeken en ze is allergisch voor (zeg maar gerust) alles... Nu wordt het bloed nog preciezer onderzocht omdat de drie groepen waar ze allergisch voor is erg uitgebreid zijn. Hoe oud is Dirkje?
Door dirkje
#1246473
dirkje is 10 maanden.had toen ze een week of 10 was witten bultjes op haar buikje.dit trok langzaam weer weg.heeft veel ontstekingen gehad vaginitis oogontstekingen anaalklieren ontstoken hotspots en ab gehad.dacht dus dat haar afweersysteem plat zou kunnen liggen en haar op vlees  gezet.tot ze dus een blaasontsteking had en weer ab moest.enzo komen we dus in een cirkel terecht.het enige wat ik nog niet
heb gedaan is testen op allergie omdat ik dacht dat het door de ab kuren zo kunnen komen en haar met vers en pens weer een eind op weg zo kunnen helpen bij de ab trouwens wel een probiotica gegeven visolie gegeven resultaat diarree.voor mij wordt het een beetje uitzichtloos.nu druppels van tannetje ook voor de jeuk wat nu dus erger wordt denk een reactie hierop moest hoier een weekje vooruit trekken en anders dus bloed prikken.zijn hier uitslagen snel van bekend of duurt dat even.
Door dirkje
#1246481
ook nog even dit wat me op valt en wat ik raar vindt is dat dirkje gronderig ruikt op haar neusbrug gek he.haar net even met een rubberenborstel gekamt bijna al haar onderwol eruit
dat jeukt natuurlijk ook los haar.als jullie gek van me worden gewoon zeggen hoor ik wordt namelijk ook gek van mezelf
Door *loes*
#1246593
Niets is zo erg als in het duister tasten wat je dier mankeert, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1246641
probiotica is juist erg goed om te geven evenals die visolie, dat zou ik dus blijven geven..
en laat toch maar eens zo'n bloedonderzoek doen!
nu is het maar gissen..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door