Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rheawithpixels
#1241599
Hallo allemaal, ik heb lopen googlen en kwam wat oudere topics uit 2007 tegen die gingen over Haaksbarf. Deze waren niet zo heel erg positief als het ging om de hondenvariant. Wij hebben een hond van ruim 1 jaar die gewoon eigen barf krijgt. Maar binnenkort krijgen we er een puppie bij die we uiteindelijk ook willen laten barfen, maar daarop nog niet afgespeend is. Daarom willen we eerst KVV geven. (wat ze wel al krijgt bij de fokker). Onze volwassen hond vond Carnibest echt niet te eten. Daarom ben ik op zoek nog naar andere alternatieven. Kwam Haaksbarf en ook All Animal tegen. Ik ben op zoek naar jullie ervaringen. Oja, onze honden zijn OES  :D

alvast bedankt,
Elles
Gebruikersavatar
Door choopy
#1241634
Weet je wat ze krijgt bj de fokker? Misschien dat je daar op door kunt gaan en wat via haar kunt bestellen.
Zelf voer ik mijn honden diverse soorten. CB (maar werd me te duur), KIVO, smuldier, BiBi, Naturis, Prins, Rodi. Smuldier en Rodi zijn vaak ook in de supermarkt verkrijgbaar. Prins ook bij de dierenspeciaalzaak.
Maar als ze al vers vlees gewend is, dan is het een kleine stap naar Barf. Misschien een optie om meteen over te gaan??
Door rheawithpixels
#1241653
Ja ik denk het ook. Had net al even een prive krabbel van Angelique gehad over de KVV. We hebben nu bedacht dat we gewoon heel fijn laten snijden bij de slager en haar zo laten wennen. Hij verkoopt alle soorten vlees en kan zo een complete barfmaaltijd maken voor ons pupsel.
Bij de fokker krijgt ze ook energique, tartaar en wat brokken. Dus haar maag zal er wel tegen kunnen denk ik hoor.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1241738
In 2007 had Haaksbarf nog een andere fabrikant. Dat was zo'n beetje de slager van de hoek die zonder al teveel kennis een rolletje voer in elkaar te kunnen draaien. Naderhand is het overgenomen en nu heeft het wat meer wag van hondenvoer.
Door Lizzy
#1242090
Waarom zou je trouwens niet gelijk gaan barfen met pupsel? Dat kan prima hoor! Je hoeft helemaal niet eerst KVV te geven. Gewoon lekkere zachte vleesbotjes (nekjes en kwarteltjes enzo) en verder wat je aan je volwassen honden voert.
Door Jockular
#1242975
mijn leverancier zweert bij Haaksbarf en hij verkoopt ook Carnibest en zou dus geen voorkeur hoeven hebben uit commerciele overwegingen

ik ben van carnibest overgegaan op Haaksbarf omdat de hond bij carnibest rommelende darmen had en dat is nu minder

mijn eigen ervaringen zijn dat Haaksbarf minder gemalen is, het stinkt meer en er zit meer bloed bij, maar of het echt beter is kan niemand zeker weten
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1242992
Ik ben bijna direct gaan barfen met mijn pup.
Ze kreeg bij de fokker voornamelijk brokken en af en toe wat Smuldier.
De eerste 2 dagen heb ik Smuldier gegeven en daarna direct over op compleet barf.
Dat ging echt prima!
Door rheawithpixels
#1244221
Ja hebben we inderdaad ook al besloten. Kleintje gaat meteen over op het ECHTE voer :-)
Denk dat het ook wel beter is om haar meteen vanaf jongs af aan te laten kouwen. Onze oudste is vaak nog te gemakkelijk met het echte kluifwerk :-( Maar dat is een paphond. Deze komt bij een andere fokker vandaan die ze ook al vers vlees (tartaar) geeft nu ze nog maar 3 weken oud zijn.
Door Lizzy
#1244455
[quote="rheawithpixels"]
Ja hebben we inderdaad ook al besloten. Kleintje gaat meteen over op het ECHTE voer :-)
Denk dat het ook wel beter is om haar meteen vanaf jongs af aan te laten kouwen. Onze oudste is vaak nog te gemakkelijk met het echte kluifwerk :-( Maar dat is een paphond. Deze komt bij een andere fokker vandaan die ze ook al vers vlees (tartaar) geeft nu ze nog maar 3 weken oud zijn.
[/quote]

Hee goed, dat je voor echt voer gaat!

Krijgen ze op 3 weken al vast voedsel? Ze kunnen beter wachten tot de pups 4 weken zijn. Tot 4 weken hebben de pups louter melk nodig. Geef je eerder dan 4 weken vlees, kan dit nogal nare gevolgen hebben voor de darmflora. Ten eerste kunnen voedselresten zich in de darm ophopen, wat dan weer een voedingsbron is voor de hondenziekte en voor wormen. Ook kunnen de darmen voor de leeftijd van 4 weken nog doorlekken en dat geeft weer een grotere kans op voedselintoleranties op latere leeftijd.
Door Robian
#1244690
Hier heb ik Jack ook meteen op barf gezet. Bij de fokker kreeg hij brok en kivo.
Ging trouwens prima en hij vond het heeeeerlijk  ;D
Door vagebond
#1246034
Haaksbarf bevat o.a. 55% vlees en 15% bot, dat klopt toch niet? Ik wil t gaan voeren aan mijn 2 ouwetjes, maar dan zal ik toch bot bij moeten geven??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1246046
[quote="vagebond"]
Haaksbarf bevat o.a. 55% vlees en 15% bot, dat klopt toch niet? Ik wil t gaan voeren aan mijn 2 ouwetjes, maar dan zal ik toch bot bij moeten geven??
[/quote]

Het gaat hier wel om kaal bot. Dan is 15% wat aan de krappe kant, vind ik ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door