Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dana
#123823
Kan iemand mij vertellen of een hond bij een blaasontsteking alleen maar kleine plasjes doet of ook grote ??
Dana mijn shih tzu moet sinds een dag of 3 erg nodig plassen terwijl ze de normale tijden uitgaat,zo nodig dat ze het voor het eerst in de lift heeft gedaan ::)
Het was me al opgevallen dat ze veel meer plasjes deedt met uitlaten als normaal....en dat ze eerder plaste( voor ze bij het gras was) als normaal.
Nu plaste ze net een hele grote plas in de lift , ze kon het volgens mij echt niet ophouden.
Nu heb ik een beetje opgezogen met een injectienaald en in een potje in de koelkast gezet en wil dat morgen naar de dierenarts brengen.
Kan het trouwens kwaad dat het op een toch vuile vloer heeft gelegen ???
Als dat zo is moet ik morgen een plasje opvangen maar ja het is niet het model hondje waar je makkelijk een leppel onder schuift met die korte pootjes :-\.
Ze is verder echt niet ziek gelukkig en drinkt ook niet meer als normaal..
Ik hoop dat iemand antwoord weet op mijn vragen.
Door Stephanie
#123825
Jersey van mij had dat ook. Heel veel plasjes overal en nergens, groot en klein. Bij Jersey zat er ook snotterig spul aan haar tut.
En nee het kan geen kwaad als t plasje op de grond heeft gelegen.
De da kan het gewoon onderzoeken.

Wij kregen antibiotika pillen mee, een kuur van 10 dagen en toen was t over.

Succes !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#123828
dana schreef: Kan iemand mij vertellen of een hond bij een blaasontsteking alleen maar kleine plasjes doet of ook grote ??
Dana mijn shih tzu moet sinds een dag of 3 erg nodig plassen terwijl ze de normale tijden uitgaat,zo nodig dat ze het voor het eerst in de lift heeft gedaan ::)
Het was me al opgevallen dat ze veel meer plasjes deedt met uitlaten als normaal....en dat ze eerder plaste( voor ze bij het gras was) als normaal.
Nu plaste ze net een hele grote plas in de lift , ze kon het volgens mij echt niet ophouden.
Nu heb ik een beetje opgezogen met een injectienaald en in een potje in de koelkast gezet en wil dat morgen naar de dierenarts brengen.
Kan het trouwens kwaad dat het op een toch vuile vloer heeft gelegen ???
Als dat zo is moet ik morgen een plasje opvangen maar ja het is niet het model hondje waar je makkelijk een leppel onder schuift met die korte pootjes :-\.
Ze is verder echt niet ziek gelukkig en drinkt ook niet meer als normaal..
Ik hoop dat iemand antwoord weet op mijn vragen.
Een lepel?? probeer een een plastic bakje, gaat een stuk soepeler.
Meestal is de eerste plas een "normale" afgezien van het feit dat de urine verkleurd zal zijn. Daarna, blijft de hond drang houden en gaan na verloop van tijd zelfs slepen, dwz, een beetje zittend lopen.
Laat morgen de Da maar even naar die urine kijken. Schone (niet van de vloer) ochtendurine geeft het beste beeld, maar als dat niet lukt, dan maar die uit de koelkast.
Door dana
#123829
Loops worden kan niet meer dus dat is uitgesloten ;).
Wel zat haar muts een paar keer aan elkaar 'geplakt ' en gaat ze af en toe ineens likken dus had ik ook het idee van afscheiding.
Ben wel opgelucht dat het geen kwaad kan dat het plasje op de grond heeft gelegen..want ben bang dat ze gelijk afknijpt als ik met een lepel aankom ;D
Door Lizzy
#123905
dana schreef: hum Angelique las nu je reagtie.nou dan toch maar een poging wagen :-\
Je kunt proberen om een klein bakje onder haar muts te schuiven en wat plas op te vangen. Soms helpt het wanneer je dit bakje aan een ijzerdraad monteert zodat je niet hoeft te knielen nog het bakje met je handen hoeft vast te pakken. De meeste honden vinden het dan minder eng wanneer je het bakje eronder schuift.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#123915
dana schreef: hum Angelique las nu je reagtie.nou dan toch maar een poging wagen :-\
Een opscheplepel voor de soep (met zo'n lange steel) werkte bij mijn hond goed.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#124009
Nitus schreef:

Een opscheplepel voor de soep (met zo'n lange steel) werkte bij mijn hond goed.
Ja en daar sta je dan met je lepel LOL.
Ik gebruikte meestal zo'n bakkie van de chinees, kon er meteen een deksel op en de tas in.
Nog nooit aan de soeplepen gedacht in die gevallen :-)
Door tieneke
#124011
Nitus schreef:

Een opscheplepel voor de soep (met zo'n lange steel) werkte bij mijn hond goed.
Ook bij Kobus ging dit goed ;)
Nog een soepie? :P
Door dana
#124041
Nou het opvangen was geen probleem gelukkig.
Heb het met een juslepel gedaan en haar op het balkon laten plassen zodat ik niet met de lepel het hele park door hoefde.
Maar nu komt het :-[ ze heeft kristallen in haar urine en niet zo'n beetje ook.
Baal er zo ontzettend van , ze eet al haar hele leven kvv en nu dit :'(.
Volgens mijn dierenarts komt het door de voeding jaja ...
Ze krijgt nu een maand kristaloplossend blikvoer ( blech) en dan moet ik weer met een plasje langs.
Hij begon er over dat ze na die maand op speciale brokken moet, yeah right nou daar ben ik het dus niet mee eens.
Brokken brr en dan natuurlijk weer Hills nou echt niet >:(
Dat blik wil ik nu een maand geven want vergeef het mezelf niet als ze het erger zou krijgen maar ik hoop dat jullie me tips kunnen geven wat haar in de toekomst te geven.
Is het niet ook een zwak punt van de dalmaat ???
Moet het even allemaal laten bezinken hoor want heb net heel veel ellende gehad met de ziekte en het overlijden van 2 van mijn meiden en nu dit weer :'(
Door Lizzy
#124043
Wat voor kristallen zitten er in de urine? En wat is zij nou voor ras? Toch geen Dalmaat?
Groetjes, Lizzy
p.s., ik zou haar nu ook niet op blikvoer zetten trouwens. Er zijn betere/gezondere manieren
Door Lizzy
#124044
Een shih tzu dus.... ;). Ik werd even in de war gebracht doordat je over Dalmaten begon. Een dalmaat is gevoelig voor het vormen van blaasgruis, maar dat heeft hier echt niks mee te maken.

Ik wil nog wel graag weten om wat voor gruis/kristallen het ging.
Door dana
#124045
Lizzy hij had het over struvietkristallen en ze heeft nu dus die blikjes s/d.
Weet de waarden niet meer, stom he maar was behoorlijk geschrokken want haar urine zat behoorlijk vol .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door