Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door loving bulls
#1233488
Afbeelding
van dicht bij
Afbeelding
het is dus echt symmetrisch aan weerskanten
de DA had geen clou  :-\ misschien iemand  hier
hond is verder helemaal gewoon geen sloomheid
geen gedragsverandering,- gewoon zichzelf ;D alleen dus rare kale plekken
O ja het begon dus met 1 klein kaal plekje op de rug,( medio November) en het wordt langzaam steeds groter :o
Laatst gewijzigd door loving bulls op wo 15 apr 2009, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1233532
Ik herken die kaalheid van één van de honden hier op stal; een gesteriliseerd vizsla teefje van een jaar of 7. Ziet er precies hetzelfde uit!
De vorige eigenaren hebben allerlei onderzoeken laten doen maar daar kwam niks uit. De hond is nu bijna een jaar hier en we zien geen verschil met toen ze kwam. Sterker nog, het lijkt wel iets kaler te worden.  :-\ Verder is de hond goed gezond (eet niet vers).

Wij hebben zelf een RR teefje gehad (na de eerste loopsheid gesteriliseerd en toen ook nog niet vers-etend) die af en toe ook symmetrische kale (zwarte) plekken kreeg. Het kwam en ging; maar ze zaten er altijd wel een poos. De da vond het niet bijzonder ernstig; zelf hebben we altijd gedacht dat het iets hormonaals was.  :-\

Kortom: ik herken het wel maar kan er niks zinnigs over zeggen.  ;)
Door loving bulls
#1233539
dank je wel voor je reactie, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch ;D :-X
het is ook echt alleen zijn kaalheid verder is hij gewoon nog net zo als een jaar terug, gek en actief en blij enz.
niet aangekomen geen extra honger, ik kan er geen soep van koken :-\
Door conleeuw
#1233569
loving bulls schreef: dank je wel voor je reactie, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch ;D :-X
het is ook echt alleen zijn kaalheid verder is hij gewoon nog net zo als een jaar terug, gek en actief en blij enz.
niet aangekomen geen extra honger, ik kan er geen soep van koken :-\
en toch zou ik op cushings laten controlleren ;) dan sluit je dat in iedere geval uit ;)
Door loving bulls
#1233775
ga ik ook doen hoor, het traject hierna is  bloed onderzoek en dan pakken ze alle hormonen maar even mee :o
maar ik denk zelf dat hormoon dingen altijd gedragsveranderingen mee brachten maar ik kan ernaast zitten natuurlijjk
Door Fynn
#1233793
Hoi

Onze teef Ijuba is gesteriliseerd met 18 maanden.
Ze was 1x loops geweest .
Ze heeft dit ook elk jaar vanaf januari tot juni ongeveer.
Ze is 2x getest op schildklier en er kwam niets uit.
Ik kreeg dit artikel van iemand en daar staan wel interessante dingen in

http://www.hilltopanimalhospital.com/se ... opecia.htm

Nu heeft Ijuba momenteel ook weer kale plekken maar minder dan voorgaande jaren en ze zijn al aan het dichtgroeien.


Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door loving bulls
#1233861
Dank je wel voor de linkt, ik denk inderdaad dat het hier nog het meeste op lijkt, hoewel ik daar ook niet vrolijk van word natuurlijk :-[
ik zie hiernog geen tekenen van herstel, maar ik houdt de moed erin ;D
Door moniqueo
#1233907
Mijn broer heeft een boxer teefje en zij heeft precies hetzelfde
die symmetrische kaalheid.
Bij haar zou het een hormonen kwestie zijn wat vaker voorkomt bij
gesteriliseerde teefjes.
Na een paar maanden zou het weer gaan bijtrekken.

gr.Monique
Door loving bulls
#1233918
dit gaat om een ex- reu, dus gebrek aan vrouwelijk hormonen zal het niet zijn denk ik,
maar het zou wel fijn zijn als het vanzelf weer bijtrok.
ik heb  hem wel aan de vachtkruiden van de groene os en aan de  biotine gezet , misschien dat het nog iets doet :-\
Door moniqueo
#1233921
Dacht al dat het een reutje was ;D Die foto van zijn flanken
zou een foto van haar flanken kunnen zijn,het ziet er precies hetzelfde
uit,ze heeft ook dezelfde kleur als jouw mannetje :)

Monique
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door