Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door willemien
#1229838
Mijn vraag is deze,..ik ben zins kort overgegaan op de diabetes versie lam,..na en aantal maanden(stom,stom :-[nature,s diet) te hebben gegeven,en van af December met een hond zit die nu bijna chronische darmontstekingen heeft. :'(
Maar ik ben van m,n stomme dwaling terug gekomen,en het gaat GELUKKIG een stuk beter met hem.
Ik heb alleen het idee,dat hij veeeeeeel meer eten wil,dan gebruikelijk,...hij kreeg vroeger voor de nature,s diet ,carnibest lam&rijst.
Ik doe er al wat extra groenten door,gekookte speciboontjes of brocoli of witlof.
en voer hem 3a4 x op de dag kleine porties,om z,n darmen te ontlasten.
Is dit normaal,hij "mist"de rijst denk ik,...
Hoeveel heeft een hond van 10kilo van de carnibest diabetes nodig,..weet iemand dat??
groetjes,..
Door boskat
#1229844
Volwassen honden hebben tussen de 20 a 30 gram  Carnibest,per kg lichaamsgewicht, per dag nodig
Komt neer op 200 a 300 gram per dag
Dit zijn richtlijnen
Door evenstar
#1229850
Ik denk zelf dat hij nooit een verzadigd gevoel krijgt/ heeft omdat hij 3 a 4 keer per dag te eten krijgt.
Je zegt dat het een stuk beter nu gaat misschien is het een idee om hem maar 2 keer per dag eten te geven zodat zijn maag
meer verzadigd is.
Door Hanny
#1229888
Het blijft voor mij altijd de vraag, of meer maaltijden goed is voor een hond. Ook voor een hond met "buikproblemen"?
Ik voor mij denk dat iedere keer een hapje veel onrust in het verteringssysteem brengt en of dat goed is? Ik weet het niet.
Als je denkt, dat vaker een hapje beter bevalt, dan moet je dat doen. Zo simpel is dat en dan moet hij maar om eten vragen. De weegschaal kan je vertellen hie het met zijn gewicht gaat. Makkelijk bij een kleinere hond.
Ik zou grotere maaltijden geven, misschien wel één keer per dag, omdat ik me niet kan voorstellen dat steeds iets, enige meerwaarde heeft.
Dat is mijn gedachte, maar die kan best fout zijn.

Hanny
Door Lizzy
#1229980
Is hij te dik of te dun of gewoon goed zo?

En ja, het kan best hoor, dat hij wat koolhydraat mist. Wat groente erbij doen vind ik wel een goed idee. En eventueel wat grotere stukjes spiervlees (rund of lam of geit ofzo).
Gebruikersavatar
Door willemien
#1230530
Bedankt voor de reaties!!
Het was vannacht weer helemaal mis,..piepende darmen,en misselijk :'(

@Lizzy,...hij is goed op gewicht!
De dag van zo,n buikkrampaanval,..eet hij niet,is ook logisch,
de dagen daarna eet hij best goed.

@Hanny,...ik zal hem van de week eens wat grotere maaltijden geven!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door