Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1228059
Wodka zit sinds 2 weken aan een groene leem kuur en een kruidentinctuur.
Nu waren het de oren en voorpoten van Wodka die problemen gaven door slechte darm/milt functie in combinatie met een voedsel(granen)allergie.
In die twee weken verschuift het probleem, letterlijk.
Van de voorpoten en oren, naar de achterpoten en heupen. Nog steeds allemaal huidproblematiek, maar het lijkt wel of er een denkbeeldige lijn als dwarsdoorsnede door dat lijf getrokken wordt en de problemen letterlijk naar buiten gewerkt worden.

Is dit toeval? Mijn fantasie? Onzin? Mogelijk? Werkelijkheid?
Gebruikersavatar
Door kira
#1228245
werkelijkheid.

Is bij mensen ook zo. Sommige mensen krijgen na een periode van veel stress bv uitslag, ga je daar alternatief mee om, dus niet met de creme's maar met de middelen die jij noemt, dan zie je dat het een heel lichaam langs kan gaan, de stress komt er letterlijk uit.

Grote Beer laat dat ook duidelijk zien. Stress slaat haar feitelijk op haar darmen, daardoor vreet ze wat los en vast zit, de darmklachten geven rugpijn (lage rugklachten, duidelijk merkbaar aan niet de auto in willen springen en bij wel doen gillen) en daarna in jeuk, eerst voor, dan langzaam naar achteren naar haar bibs, verder pootbijten. Stressfactor weg (bv. logeerhond die het oproept de deur uit / weer terug van vakantie) gaat eerst de rugpijn weg, dan komt de jeuk en het pootbijten op en dan komt weer de rust, de jeuk eindigt altijd bij haar staartaanzet met dan ook nog vaak een paar van die lekkere open plekken.
Grote Beer was hier trouwens opmerkelijk ook de hond die met de overgang van brok naar barf extreem reageerde, we hadden toen een kale newfy waarbij de kaalheid in omgekeerde volgorde ging - eerst de staartaanzet, toen de lendenen en zo naar voren -. Nu we weten hoe het werkt bij haar, zijn we er eerder bij, dus voor de stress al een pilletje, twee weken na de vakantie een bezoek aan de hol. d.a. om te laten doormeten en gelijk in te springen met indien nodig druppels voor de darmen en evt. een accupunctuur behandeling voor haar rug. Al doende leren we.

Kleine beer reageert ook op stress, hebben we bijvoorbeeld een zieke hond in huis (zoals onze Dame indertijd) of gaat ze met ons mee naar iemand die psychisch niet lekker in zijn fel zit, waar ze dan standaard naast gaat zitten en die altijd aan haar gaan knuffen ze straalt ook alleen maar blijheid en energie uit, kotst ze thuis letterlijk alles eruit, vervolgens slaapt ze een dag en dan is ze weer fit. Toeval of niet, bij volle maan wil ze buiten slapen, wij zeggen dan altijd maar, ze moet zich weer opladen.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1236968
Kleine beer reageert ook op stress, hebben we bijvoorbeeld een zieke hond in huis (zoals onze Dame indertijd) of gaat ze met ons mee naar iemand die psychisch niet lekker in zijn fel zit, waar ze dan standaard naast gaat zitten en die altijd aan haar gaan knuffen ze straalt ook alleen maar blijheid en energie uit, kotst ze thuis letterlijk alles eruit, vervolgens slaapt ze een dag en dan is ze weer fit.
Onze Baiko moest op de dag van de begrafenis van mijn schoonvader naar de DA, omdat hij de dag ervoor alles uitspoog, diarree had, zijn maag wel heel erg van streek (die hoorde je aan de andere kant van de kamer vreselijk tekeer gaan). Ik ben toen ´s avonds nog naar de DA geweest, kreeg wat mee tegen de maagklachten. Hij heeft toen niet meer gespuugd, maar de dag erna was de diarree alleen nog maar water en was hij er nog slechter aan toe. Mijn moeder is toen met hem naar de DA gegaan en ze hebben hem daar gehouden, had uitdrogingsverschijnselen en gedroeg zich vreemd. Na een infuus knapte hij op en kon ik hem na de begrafenis weer ophalen. Hij was blij me te zien en was echt weer veel fitter.
Hij heeft die middag veel geslapen, kleine beetjes gegeten en geen diarree meer gehad. Wij zeggen dat het kwam door de hele toestand in de dagen, bijna twee weken daarvoor. En dat hij door onze emoties ziek is geworden. Hij is ook vaak mee gegaan als we bij mijn schoonmoeder waren in de dagen voor de begrafenis.
Toeval, zijn reactie? Wij denken van niet.
Gebruikersavatar
Door nova
#1237384
Weet je dat hier dezelfde gedachten spelen.?
Ik ben gestart met drainage compositum, en sindsdien loopt ze ook met de kap.
Eerst li voorpoot open gebeten, na wat smeer en zalf werk was die dicht en vervolgens gaat de rechter voet  open.
Inmiddels loopt ze slechter dan ik gewend ben van dr, , en tevens zijn de oren ook niet ok.  :( :(
Zie hier,hetzelfde probleem    :-\ :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door