Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#1224716
Mijn Max zit constant op zijn staart te bijten. En wel zo fel dat er geen ondervacht meer opzit. Kan het zijn dat hij last heeft van zijn anaalklieren? En kan ik hem dan het beste een dag alleen vleesbot geven? Zodat zijn poep hard wordt?

Weet niet of ik hier goed zit maar dan hoor ik het wel.

We wachten met smart op antwoord (vooral Max :D want die heeft gigantische jeuk.)

Groetjes Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1224751
Ik zou even langs een dierenarts gaan en die anaalklieren laten nakijken op infecties, eventueel meteen laten legen, dat soort dingetjes. als hij zo'n mega jeuk heeft dan gaat een iets harder keuteltje morgen niet helpen.

Vlooien heb je uitgesloten?
Door suzanne 1
#1224756
Hij heeft geen vlooien. Nog nooit gehad ook gelukkig. En wormen volgens mij ook niet. Hij is een maand geleden nog ontwormd dus dat kan het eigenlijk ook niet wezen. Nou moet ik wel zeggen dat meneer alles opeet wat voor zijn neus komt :-[ dus ook beschimmelde boterhammen etc die hij in de bosjes vind. Maar volgens mij zijn het echt zijn anaalklieren. Hij reageert daar heel heftig op. De vorige keer (2 jaar geleden) had hij ze ook vol zitten en toen viel al het haar net voor zijn staart uit. zijn anaalklieren waren niet eens ontstoken. Hij reageert alleen heel heftig daarop.

Maar het kan toch geen kwaad als ik hem voor de zekerheid ook alleen vleesbot geef? Of krijgt hij dan obstipatie. Hij heeft niet snel last van te harde keutels normaal gesproken.
Door *Evie*
#1228302
Wat kan je doen als de DA ze heeft uitgeknepen om ze leeg te houden.
Kane heeft er ook last van, DA heeft ze laatst uitgeknepen, hij heeft er
inwendig last van, kunnen dus ook alleen uitgeknepen worden met een vinger erin  :(
1x in de zoveel tijd heeft ie er last van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door