Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1221762
Ter voorkoming van erger wilde ik op één van de achterpoten -waarvan ik vermoed dat het het volgende slachtoffer wordt- van Wodka wat berkenteerolie smeren. De huid is daar wel rood en dik, maar niet open. Heb daar wat berkenteer opgesmeerd, maar daar reageert ze heel pijnlijk op? Kan dat? Moest het verdund worden? Staat er niet op... :-\
En het stinkt! Gatver.  :yucky: Maar dat terzijde.

Kan het zijn dat het pijnlijk aanvoelt voor haar?
Door Cathelijn
#1221793
Heb je een produktcode oid? Ik heb even zitten zoeken op het veiligheidsblad van berkenteer olie en kom toch wel tegen dat het irriterend zou kunnen zijn  :-\
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1221796
Cathelijn schreef: Heb je een produktcode oid? Ik heb even zitten zoeken op het veiligheidsblad van berkenteer olie en kom toch wel tegen dat het irriterend zou kunnen zijn :-\
euh nee, ik heb een flesje van Nynke gekregen. Het enige dat daar op staat is dit:
Ter bestrijding van jeuk, kale plekken, wondjes, eczeem, kapotte voetzolen, insectenbeten, bijtplekken etc., ook ter voorkoming van staart en vachtbijten.
Gebruiksaanwijzing: 3-4x daags inwrijven.

Aangezien hier ook wondjes en bijtplekken aangegeven staat, dacht ik dat het zo wel te gebruiken is. Maar kweetnunietzekermeer... :-\
Door Nynke
#1221834
volgens mij is het praktisch puur, omdat het maar zo'n piepklein flesje is  :) 

je zou het natuurlijk 1:3 kunnen verdunnen met een andere olie, om te kijken hoe het dan gaat  :) :)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1221836
Nynke F schreef: volgens mij is het praktisch puur, omdat het maar zo'n piepklein flesje is :)

je zou het natuurlijk 1:3 kunnen verdunnen met een andere olie, om te kijken hoe het dan gaat :) :)
Ja, volgende keer dat ik het gebruik, zal ik het verdunnen, maar het lijkt erop dat het na de eerste reactie al weer rustig is, ze trekt iig niet meer met het pootje.
Mijn vinger stinkt ook, overigens...volgende keer handschoenen aan. :-X
Door Nynke
#1222414
-Saskia- schreef: Ja, volgende keer dat ik het gebruik, zal ik het verdunnen, maar het lijkt erop dat het na de eerste reactie al weer rustig is, ze trekt iig niet meer met het pootje.
Mijn vinger stinkt ook, overigens...volgende keer handschoenen aan. :-X
dat had je van te voren kunnen bedenken :P ::) :P ::) ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1222419
Nynke F schreef: dat had je van te voren kunnen bedenken :P ::) :P ::) ;)
jajajajajajajaja... :-X
John dacht toen 'ie gisteren thuiskwam dat ik rookworsten had staan klaarmaken, ofzo. ::)
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#1222991
Gebruikte "vroeger" voor de paarden soms ook berkenteer om de hoeven in te smeren en als ze net bekapt waren vonden ze me ook niet lief.
Als je het op een plekje krijgt waar de huid beschadigd is dan snap je waarom. Het doet inderdaad even pijn.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1223638
koekiesranch schreef: Gebruikte "vroeger" voor de paarden soms ook berkenteer om de hoeven in te smeren en als ze net bekapt waren vonden ze me ook niet lief.
Als je het op een plekje krijgt waar de huid beschadigd is dan snap je waarom. Het doet inderdaad even pijn.
Aha, het jodium-effect :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door