Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hylke77
#1221564
Beste allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik heb klanten van mij op advies op het rauwvlees over laten gaan. Hun labrador was 's nachts onzindelijk en poepte op een dag zo'n 6x met de brok. Op rauwvlees ging dat al een stuk beter, alleen de onzindelijkheid 's nachts bleef. Hiermee bedoel ik dat ze ze midden in de nacht wakker maakt omdat ze verschrikkelijk nodig moet poepen (keurige ontlasting). Ik heb toen geadviseerd om te kijken wat er gebeurd als ze slechts 1x per dag voeren. Dit ging super. Ze kreeg alleen in de ochtend het voer en moesten in de avond extra bewegen met haar om de darmen goed te prikkelen en dan bleef ze 's nachts slapen. Echter, sinds de laatste 2 weken gaat het weer mis. Ze krijgt 466 gram in de ochtend (labrador van 25 kg) van Bibi. Ze poept echter nog steeds 4x per dag! Als ik dit vergelijk met mijn eigen honden vind ik dat echt heel erg veel want die doen op de versvlees slechts 1 of hooguit 2x per dag.
Nu moet ik erbij vertellen dat de hond als pup heel erg ziek geweest is aan de darmen en toen bleek dat ze geen voedingsstoffen opnam. Met medicatie is dat echter helemaal goed gekomen.Op mijn advies gaan ze de ontlasting ook nog eens laten checken want toch vraag ik me af of ze wel alle voedingstoffen opneemt vanwege de grote hoeveelheid ontlasting. . Maar omdat ik dat enkel baseer op mijn eigen honden, aan jullie de vraag.......hoeveel x poepen jullie honden per dag?
Groetjes Hylke
Door bloemetje
#1221577
Danny en Guus op CB poepen ook wel 3x. Soms nog wel meer. Danny heeft soms uitschieters dat hij 's ochtends wel een keer of 3 moet. Maar altijd weinig en nette drolletjes.
Door Fynn
#1221588
Die drie van ons barfen en krijgen 1x per dag eten in de ochtend.
Ijuba de teef poept meestal 1x per dag.
Fynn de oudste reu poept kleine hoeveelheden maar wel 3x per dag.
Asani zo'n 2x per dag .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Lizzy
#1221611
Hoe ziet de ontlasting eruit? (buiten dat het veel is). Welke kleur is het? Hoe is ze qua postuur? Mager of dik? Hoe is de vacht?

Wat voor problemen heeft de hond gehad toen ze jong was? Geen voedingsstoffen opnemen zegt me niet zo veel. Had de pup problemen met de alvleesklier?

Geven ze naast Bibi nog wel eens iets?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 01 apr 2009, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door