Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *loes*
#1220897
Ik wil gaan starten met barf voor mijn 2 honden.
Ik heb een Amerikaanse bulldog, die erg allergies is, voor wat is nog niet helemaal duidelijk.
Hij heeft nu 6 weken een dieet achter de rug van struisvogelvlees en gekookte rijst.
Ik zie weinig verschil met hoe het ervoor was, maar ik wil hem eigenlijk niet meer terug zetten op de gaar gestoomde fabrieks brokken.
Ik heb de rekenhulp al gevonden :P,begrijp ook dat je net als dat mensen dat doen ook de honden gevarieerd moet voeren.
Maar nu zie ik overal staan "botten", voor iemand die nog moet overschakelen, en een leek is, komt dat heel eng over.
Geven jullie die botten vermalen of gewoon een stuk karkas van iets?
Mijn andere hondje is een malteeuws leeuwtje, ik neem aan dat hondjes van dat formaat zo en zo vermalen bot krijgen, of heb ik dat helemaal mis?


Groetjes Loes,Tarzan en Do
Door Butch
#1220906
Tja, die rijst zou ik hem gewoon niet geven.
Wie heeft je geholpen/geadviseerd met het eliminatie dieet? Granen, rijst, mais etc. geven de meesten liever niet. Ik heb geen hond die allergisch is, maar volgens mij reageren veel honden daar juist op.

met 'botten' wordt bedoeld vleesbot, 50% bot/50% vlees. EN dat zijn dus karkassen, ribben, nekken, etc van allerlei beesten. Vaak geven we pluimvee en kleinere beesten, in elk geval geen oude en geen dragende botten zoals koeiepoten. Lees maar eens het bottendocument in de bibliotheek.

Misschien zou je kunnen beginnen met een kant-en klaar versvoer, waar dan geen granen in zitten. Er zijn een paar deskundologen hier op het forum die je beter kunnen adviseren, maar om nu opnieuw nog eens 6 weken alleen maar vlees te geven... op een gegeven moment moet je ook weer wat gebalanceerders geven denk ik.
Denk eens aan een KVV, hier ook op het forum veel over te vinden, en dan daarna rustig gaan barfen.

Gebruik de zoekfunctie hierboven, dan kan je alles vinden 8)

Succes, goed dat je op vers over bent gestapt!
Door *loes*
#1220936
Het eliminatie dieet komt van de professor in Utrecht.
En het was niet de bedoeling om alleen vlees te gaan geven, maar dus ook groenten.
Maar ik ga me nog even verder in lezen, wat er dan nog meer toegevoegt moet worden.

Bedankt zover
Door Lizzy
#1221013
loes bogisch schreef: Ik wil gaan starten met barf voor mijn 2 honden.
Ik heb een Amerikaanse bulldog, die erg allergies is, voor wat is nog niet helemaal duidelijk.
Hij heeft nu 6 weken een dieet achter de rug van struisvogelvlees en gekookte rijst.
Ik zie weinig verschil met hoe het ervoor was, maar ik wil hem eigenlijk niet meer terug zetten op de gaar gestoomde fabrieks brokken.
Ik heb de rekenhulp al gevonden :P,begrijp ook dat je net als dat mensen dat doen ook de honden gevarieerd moet voeren.
Maar nu zie ik overal staan "botten", voor iemand die nog moet overschakelen, en een leek is, komt dat heel eng over.
Geven jullie die botten vermalen of gewoon een stuk karkas van iets?
Mijn andere hondje is een malteeuws leeuwtje, ik neem aan dat hondjes van dat formaat zo en zo vermalen bot krijgen, of heb ik dat helemaal mis?


Groetjes Loes,Tarzan en Do
Hoi Loes, nee, ik zou hem zeker niet terug zetten op gaar gestoomde fabrieksbrokken. Als ik jou was, ging ik nog een paar weken door met het eliminatie dieet. Alleen zou ik het zelf anders aanpakken. Ik zorgde dat ik hele eend kon komen of heel konijn (adressen in vraag & aanbod) en gaf hem nog een paar weken hele eend/konijn. En dus de botten, het vlees en het orgaanvlees. Rauw. Zonder rijst.

Als de problemen niet over zijn: zie ik niet echt reden om aan te nemen dat er een voedsel allergie in het spel is. Je kunt dan gewoon direct overstappen op gewoon barf. En ja, dat is met vleesbotten. In het begin voer je beginnersvleesbotten van kleine dieren. Die zijn zacht. Te denken valt dus aan kip, eend, konijn, kwartel, parelhoen, etc. Zelfs je kleine hondje is prima in staat om kippennekjes en eendennekjes en kwartelkarksjes te veroberen hoor!
Door *loes*
#1221179
Lizzy, jij ook bedankt voor je reactie.
Morgen even overleg met de dierenarts wat betreft de allergie test.
En vragen of ik nu rustig kan overstappen, en dan inkopen doen.
En niet te vergeten ruimte maken in de vriezer ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door