Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1220816
Ik wil heel graag een vleesmolen aanschaffen.
Nou heb ik op de zoekfunctie veel gevonden over de vleesmolen.
Maar nou gaat dat over de handmolens.
Maar welke vleesmolen is geschikt als je lichamelijk niet in staat bent om met de handmolen werken?
Laatst gewijzigd door lindaw op di 31 mar 2009, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#1220825
Het ligt er een beetje aan wat je wilt. Wil je heel veel en vaak malen: dan vind ik zelf de semi professionele molen van Diamond een prachtig ding. Wel duur :o. Het apparaat is echt rond de 400 euro (en wordt duurder naarmate je meer vlees per uur wilt malen). Ook met dit apparaat kun je alleen zachte vleesbotten van kleine dieren malen. Dus geen lams of geiten of kalfsbotten.

Als je af en toe een wat wilt malen; heb je gewoon genoeg aan een leuk vleesmolentje wat je gewoon bij een electronica zaak koopt. Ik had een Breston van 70 gulden. Die motor fikte op een gegeven moment wel door hoor. Maar dat was omdat ik echt heel stevige kalkoennekken erdoorheen probeerde te persen :-[. Zou ik alleen kippen en eendennekjes en vlees hebben gemalen: had ie vast veel langer meegegaan. Deze goedkopere vleesmolens malen dus minder vlees per uur. Zijn dus minder sterk, minder krachtig. Maar, als je niet dagelijks grote hoeveelheden hoeft te malen: is zo'n kleintje zat.

Voor alle vleesmolens geldt dus dat je er alleen zachte vleesbotten mee kunt malen. En, garantie tot op de hoek. Want, de molen is voor vlees, niet voor vleesbot.
#1220846
Lizzy schreef: Het ligt er een beetje aan wat je wilt. Wil je heel veel en vaak malen: dan vind ik zelf de semi professionele molen van Diamond een prachtig ding. Wel duur :o. Het apparaat is echt rond de 400 euro (en wordt duurder naarmate je meer vlees per uur wilt malen). Ook met dit apparaat kun je alleen zachte vleesbotten van kleine dieren malen. Dus geen lams of geiten of kalfsbotten.

Als je af en toe een wat wilt malen; heb je gewoon genoeg aan een leuk vleesmolentje wat je gewoon bij een electronica zaak koopt. Ik had een Breston van 70 gulden. Die motor fikte op een gegeven moment wel door hoor. Maar dat was omdat ik echt heel stevige kalkoennekken erdoorheen probeerde te persen :-[. Zou ik alleen kippen en eendennekjes en vlees hebben gemalen: had ie vast veel langer meegegaan. Deze goedkopere vleesmolens malen dus minder vlees per uur. Zijn dus minder sterk, minder krachtig. Maar, als je niet dagelijks grote hoeveelheden hoeft te malen: is zo'n kleintje zat.

Voor alle vleesmolens geldt dus dat je er alleen zachte vleesbotten mee kunt malen. En, garantie tot op de hoek. Want, de molen is voor vlees, niet voor vleesbot.
Dank je!Dan gaan we er eens naar kijken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door