Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1220623
Ik meen wel eens ergens iets gelezen te hebben dat het niet goed is, dat als je 2x per dag voert je de hond zijn eerste maaltijd (op nuchtere maag dus) vleesbot geeft. Dit heeft dan te maken met het verteren van bot?!
Ik vraag dit omdat ik als ik b.v. haas of zalm karkas geef ( waar meneer dus niet zo gek op is) vaak als eerste maaltijd geef, zodat hij meer trek heeft en het dus sneller eet, of dat wanneer hij het niet eet ik het s'avonds nogmaals kan voorschotelen.

Meestal komt het er opneer dat wanneer hij iets niet zo lekker vind ik hem maar 1x per dag voer, dan krijgt hij de hele dag niks zodat hij s'avonds meer trek heeft. Dan eet hij vaak wel zijn bak leeg ( dus na zijn vleesbot krijgt hij dan ook meteen de rest van de maaltijd), maar wil toch even weten of het nou heel slecht is om bot in de eerste maaltijd te geven, en pas s'avonds vlees of orgaan.

en als ik dan toch bezig ben...
waarom eten honden ( die van mij tenminste) de ene keer b.v. haaskarkas zonder problemen op en zijn ze de week erop zo verschrikkelijk aan het mieren!!!
Het lieft kreeg meneer alleen een menu van kip en rundvlees!! ( zijn dan wel weer de goedkoopste barf producten dus das wel lief ;D)
Door tieneke
#1220643
Hier krijgen ze 's ochtends een zeer kleine maaltijd bestaand uit kipruggen of eendennekken dus dit is ook vlees/bot,heb nog nooit iets gemerkt qua vertering  ;)
De avondmaaltijd is wel aardig heavy en bestaat meestal uit het grotere barfmateriaal dus veel knagen en kluiven...het is net wat je je hond(en) laat wennen en hoe de aktiviteit is  ;)
Door Lizzy
#1220702
stephany schreef: Ik meen wel eens ergens iets gelezen te hebben dat het niet goed is, dat als je 2x per dag voert je de hond zijn eerste maaltijd (op nuchtere maag dus) vleesbot geeft. Dit heeft dan te maken met het verteren van bot?!
Ik vraag dit omdat ik als ik b.v. haas of zalm karkas geef ( waar meneer dus niet zo gek op is) vaak als eerste maaltijd geef, zodat hij meer trek heeft en het dus sneller eet, of dat wanneer hij het niet eet ik het s'avonds nogmaals kan voorschotelen.

Meestal komt het er opneer dat wanneer hij iets niet zo lekker vind ik hem maar 1x per dag voer, dan krijgt hij de hele dag niks zodat hij s'avonds meer trek heeft. Dan eet hij vaak wel zijn bak leeg ( dus na zijn vleesbot krijgt hij dan ook meteen de rest van de maaltijd), maar wil toch even weten of het nou heel slecht is om bot in de eerste maaltijd te geven, en pas s'avonds vlees of orgaan.

en als ik dan toch bezig ben...
waarom eten honden ( die van mij tenminste) de ene keer b.v. haaskarkas zonder problemen op en zijn ze de week erop zo verschrikkelijk aan het mieren!!!
Het lieft kreeg meneer alleen een menu van kip en rundvlees!! ( zijn dan wel weer de goedkoopste barf producten dus das wel lief ;D)
Grote, wat kale vleesbotten: die zou ik niet op een nuchtere maag geven, zonder daar ook niet flink veel pens/spiervlees bij te geven. Zachte vleesbotten met vlees, kun je zonder problemen geven hoor.

Ik durf je niet te zeggen waarom hij de ene keer wel met plezier eet en de andere keer niet... Hier vinden ze haaskarkas altijd heerlijk. Misschien de ene keer meer honger dan de andere keer?
Door bas rouge
#1220808
Ik geef mijn honden eigenlijk altijd 's ochtends hun vleesbotmaaltijd. In de loop van de tijd is dat zo gegroeid en ik merk niet dat ze daar last van hebben. Het vleesbot dat ik geef is wel altijd goed bevleesd.
Door Peter79
#1221751
stephany schreef: en als ik dan toch bezig ben...
waarom eten honden ( die van mij tenminste) de ene keer b.v. haaskarkas zonder problemen op en zijn ze de week erop zo verschrikkelijk aan het mieren!!!
Het lieft kreeg meneer alleen een menu van kip en rundvlees!! ( zijn dan wel weer de goedkoopste barf producten dus das wel lief ;D)
Hier precies hetzelfde.
Ik dacht al dat ik de enige was, maar ik kom er langzaam maar zeker achter dat iedereen zo zijn problemen heeft, dus ook de problemen waar ik tegen aan loop.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door