Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizabeth Bennet
#1219649
Dag allemaal,

Even een simpele vraag: Ik heb een kilo kippenlever in de vriezer liggen. Mag ik dit ontdooien en weer opnieuw in porties invriezen? Vlees voor jezelf/voor menselijke consumptie mag je niet nog een keer invriezen maar mag dat met hondenvlees wel? Ik zou anders niet weten hoe ik het hem moet geven. Hij mag nu 175 gram per week (50 gram per 10 kilo hond per week) aan lever. Ik kon alleen maar aan een hele kilo komen en dat is gewoon een grote brok en daar krijg je in bevroren toestand echt niets van af.

Groetjes Elizabeth
Door Linneke
#1219655
Ontdooien en daarna weer invriezen is geen enkel probleem. De meeste van ons doen dat ook op die manier. Je kunt het vlees ook half ondooien en dan in porties doen als je dat prettiger vind(geeft soms ook minder troep).

Vlees dat je voor jezelf in de winkel koopt is soms ook al bevroren geweest...daarna doe je het thuis ook nog in de vries en dan is dat dus ook 2x bevroren geweest. Is dus niet altijd een probleem.

Succes.
Gebruikersavatar
Door pike
#1219838
Ik ontdooi het ook, haal eraf wat ik nodig heb, wat over is gaat in porties terug de vriezer in.  :)
Door Borke
#1219876
Inderdaad gewoon deels ontdooien, volledig hoeft niet als je het maar door kan snijden.
Als je een droogmachine hebt kan je het ook fijn snijden om te drogen en dan die eenmalige portie achterhouden.
Door sandrra
#1219889
yep geen probleem en zeker niet met orgaanvlees.
Ook gewoon vlees voor de hond knal ik weleens terug in de vriezer.
Door Lizzy
#1219923
Lever kun je met een scherp (eventueel warmgemaakt) mes heel snel snijden. Daar hoef je het niet helemaal voor te ontdooien, gewoon een klein beetje ontdooien en dan snijden maar!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door