Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kootje
#1214291
Hallo, sinds een half jaar eten mijn honden Carnibest wat ik afwissel met groenten en fruit hapjes, bot, zalm, slachtresten van rund en lam, runderpens en lamspens. Mijn honden krijgen nu echter last van hun huid. Ze hebben jeuk en krabben en bijten en hebben klijne korstjes. Ik heb ze op vlooien gekontroleerd, die hebben ze niet. Kan iemand me adviseren wat nu te doen?!
Laatst gewijzigd door kootje op vr 27 mar 2009, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1214599
misschien zit er iets in de carnibest aan ingredient waar jouw hondjes niet tegen kunnen?
of het is ontgiften..
kiki hier had al wat klachten voordat ik aan de barf begon.. en die werden iets erger in het eerste half jaar..
daarna zijn ze verminderd en nu heeft ze nergens meer last van..

je zou ze volledig op barf kunnen zetten om te zien of het dan over gaat..
hoelang hebben ze brokken gehad voordat je aan het vers voeren begon?
Door Lizzy
#1214730
In Carnibest zit al genoeg pens. Ruim genoeg. Ik zou zelf beginnen met stoppen met pens.
Door Lizzy
#1214740
Kreeg even wat anders tussendoor te doen, sorry.

Ik zou dus met de pens stoppen. En zoveel mogelijk vleesbotten en spiervlees en groente geven die niet in Carnibest zit. Wel vreemd dat ze allebei jeuk hebben... Is het familie van elkaar, je honden?
Door Borke
#1214752
In aanvulling op wat Lizzy zegt/vraagt: hoe oud zijn je honden en wat voor honden zijn het?
Door kootje
#1217763
Sorry mensen, ik heb het even te druk gehad om te kijken of er reakties waren. Dank daarvoor, Nee mijn honden zijn geen familie van elkaar, ik heb een kruising Cairn/Jack-russel reu van een jaar of 7en een kruising Greyhound/Bordercollie van 20 mnd. De oudste heeft altijd brokken gegeten en de jongste tot een half jaar geleden dus ook dus een mnd of 13/14. Mijn JR heeft eerder huid problemen gehad en is toen behandeld voor jonge honden schurft.
Lizzy, jij denkt dat het met de pens te maken zou kunnen hebben? Pnt een zou ik dat heel jammer vinden want daar heb ik nogal wat op voorraad maar bovendien heeft mijn JR inmiddels besloten dat hij het niet meer lekker vindt en dus eet hij er nauwelijks nog van.
Door Lizzy
#1217787
kootje schreef: Sorry mensen, ik heb het even te druk gehad om te kijken of er reakties waren. Dank daarvoor, Nee mijn honden zijn geen familie van elkaar, ik heb een kruising Cairn/Jack-russel reu van een jaar of 7en een kruising Greyhound/Bordercollie van 20 mnd. De oudste heeft altijd brokken gegeten en de jongste tot een half jaar geleden dus ook dus een mnd of 13/14. Mijn JR heeft eerder huid problemen gehad en is toen behandeld voor jonge honden schurft.
Lizzy, jij denkt dat het met de pens te maken zou kunnen hebben? Pnt een zou ik dat heel jammer vinden want daar heb ik nogal wat op voorraad maar bovendien heeft mijn JR inmiddels besloten dat hij het niet meer lekker vindt en dus eet hij er nauwelijks nog van.
Het is natuurlijk heel vreemd dat twee van je honden dezelfde klachten hebben... Dat doet me vermoeden dat er iets is met hun omgeving. Heb je ze toevallig behandeld met vlooienmiddelen? Veel van die middelen veroorzaken weer jeuk. Ja, en ik vind dus dat in Carnibest al genoeg pens zit en dat je daarnaast niet nog meer pens moet voeren. Dat is gewoon teveel pens. Pens wil ook nog wel eens jeuk veroorzaken maar het zou natuurlijk wel toevallig zijn wanneer 2 van je honden beide gevoelig zijn voor pens..... :-\
Door kootje
#1217917
Ok, ik moet dus eerst maar eens proberen om de pens eraf te laten en misschien wel op zoek naar een ander voer. heeft er iemand ervaring met AHV Breda? ???
Door kootje
#1217937
En nee, ik heb ze niet onlangs behandeld tegen vlooien, dus daar ligt het niet aan.
Door nikèdog2000
#1218099
een vriendin van mij heeft een snauser en die kan ook niet tegen pens
krijgt ook vreeselijke jeuk
Door Nynke
#1218260
ben je misschien ook veranderd van merk wasmiddel ? Bij mijn hondjes was dat het. Nu ik Neutral gebruik, krabben ze 90% minder  :)
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1218296
Ik heb hier twee nestzusjes en die krijgen dus giga-jeuk van runderpens.
Lamspens gaat een stuk beter. :)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1218402
Boomer krijgt ook jeuk als ik niet met Neutral was.. De hondenkleedjes, de hondenhandoeken en ons beddengoed ::) word dus met Neutral gewassen :)
Door Nynke
#1218421
MarijeEnBoomer schreef: Boomer krijgt ook jeuk als ik niet met Neutral was.. De hondenkleedjes, de hondenhandoeken en ons beddengoed ::) word dus met Neutral gewassen :)
hier ook  :) :) ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door