Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door roos79
#1208312
Vanavond kwam Sam terug van 2 daagjes logeren bij mams. Vrijdag ontdekte ik dit plekje al maar was heel klein, meer dan de helft kleiner dan nu. Dacht dat hij zich tijdens het spelen in het bos had bezeerd, zag er uit als een soort schaafplekje, maar echt niet veel bijzonders. Even wat calendula op gesmeert.

Nu, 2 dagen later, is het echt gegroeit!! Het lijkt op pigment verlies...?? maar hoezo dan?
Het is niet extra dik of opgezet, lijkt niet pijnlijk...
Afbeelding


Even niet geheel onbelangrijk, Sam heeft als pup juveniele pyodermie gehad (5 jaar geleden), zijn lippen, neusrug bevatten altijd nog wat ruw-litteken weefsel, maar is nooit kapot of ontstoken meer geweest.
hierbij een foto van Sam als pup
Afbeelding
Laatst gewijzigd door roos79 op zo 15 mar 2009, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#1208555
:-[ Niet?!?!  help.... ik hoopte meteen 10 reacties te krijgen met:  oh das pigment verlies, pilletje Vlierbessenspul (toch?) erin en hoppa klaar.... not dus.

Begin nu toch zorgen te krijgen. Maar eens kijken of ik van de week bij de DA terecht kan. Voelt gewoon niet lekker.
#1208728
Als dit veroorzaakt is door een schaafwond is dit heel normaal, je ziet wel vaker dat het pigment (tijdelijk) in het 'litteken'weefsel ontbreekt. Maar als dit plekje alsmaar groter wordt is er iets anders aan de hand. Maar wat dat dan is durf ik niet te zeggen. Misschien een vorm van Vitiligo oid?
Als jij er geen goed gevoel bij hebt is een bezoekje aan de Da een goed idee!
#1208829
Morgen heb ik een afspraakje bij de DA.
Het kán natuurlijk een wondje zijn geweest, maar heb er dus niets van gemerkt.
Ik probeer rustig af te wachten en vooral geen rare dingen in mijn hoofd te halen  ::)

wordt vervolgd....
#1208951
Jory had ook zo'n plekje.
De DA wist ook niet wat het was en ik moest  een aantal dagen Hydrocortiderm inmasseren. Dat heeft niets geholpen. Het plekje is er altijd blijven zitten (vele jaren) en ze is 14 jaar geworden...
#1209000
Ja, dat vind ik altijd het lastige van naar een (regulier) dierenarts gaan.
Hup een zalfje/pilletje.
Ik ga morgen vertellen dat ik een diagnose wil en niet persé een smeerseltje.

Sam reageert altijd heel heftig op veranderingen en medicatie. Heeft al aardig wat prednison als pup gehad door zijn J.P. (met alle gevolgen van dien) dus ik bedenk me wel voordat ik daar weer aan begin.

Zodra het morgen niets ernstigs lijkt (vlg DA) ga ik de vlierbesdragees maar eens proberen, of het gewoon eens aankijken wat er gebeurt.

Ik vraag me af of er verband (holistisch gezien) is met het feit dat hij sinds een kleine 2 weken weer meer jeukt en krabbelt. Volgens mij zijn het  de boompollen die weer bezig zijn?
Hij krijgt nu wat meer wildmix en wild-barf producten en ben weer met de Mifloran gestart, het ergste gekrabbel is daarmee weg gegaan, maar hij zit duidelijk niet lekker in zijn velletje, dan begint ook zijn artrose weer mee te spelen... dan loopt ie weer slechter en zijn knie wordt weer dikker  :'(
bah...  is hij net een half jaar zó goed geweest en dan ineens gaat het allemaal minder,  :thumbdown: :( baal ervan!
Door kojak
#1209068
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
#1209485
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#1209565
Net terug van de DA.

Wist ook niet precies wat het was, maar voor de zekerheid een antibioticakuur van 10 dagen.  :( ???

Schimmel denkt hij niet aan, "gewoon" pigmentverlies ook niet. De antibiotica is meer ter ondersteuning en voorkoming van infectie.

Ik moet eerlijk zeggen, heb de kuur gekocht, maar wacht even af. Ga in overleg met Fraukje (onze hol.dierenarts in de Bilt) wat haar mening is en omdat het toch ook weer slechter gaat met allergie en artrose het allemaal samen te pakken.

Vandaag is het plekje een beetje kapot aan het gaan...  :-\  en lijkt niet meer gegroeit.
#1209895
Onze Vitess heeft ook zo'n plekje, nu twee jaar ongeveer. Nadat ik het had gezien (het zit op haar bovenlip) groeide het vrij snel, maar hierna hield het op en het is zo gebleven. Ze lijkt er geen last van te hebben.
Bij het schoonmaken van een golden uit mijn uitlaatgroep ontdekte ik ook zo'n plekje van ong een halve centimeter, eveneens op zijn bovenlip. Is niet meer gegroeid en zit er nu denk ik een jaar. Ik ben ontzettend benieuwd wat er bij jullie uitkomt...

Gr Angel
#1209926
Ik ook  ;)

Morgenochtend ga ik bellen met de hol.DA

De DA vertelde vandaag wel dat je denkt aan een schimmel infectie als het direct uit de neus komt, dus als de verkleuring al in de neus zelf begint, maar dat is bij Sam nietzo.

Dat van die honingzalf ga ik proberen, geloof nog wat heb liggen. Levertraanzalf ken ik niet, waar koop je dat?

groetjes,
Roos
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door