Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nouchka
#1201757
Welke botten kan een kat eigenlijk aan?
Ik geef nu kip, parelhoen, kwartel, eendenekken.  Nu heb ik van de week kalkoenvleugel gegeven.  Was blijkbaar te hard want Anaïs en Miu hadden mooi het vlees eraf geknabbeld.
Voor straks liggen er lamsribbetjes voor mijn honden klaar.  Zou ik dit ook bij de katten proberen?

Is het eigenlijk iets dat ze gewoon moeten worden of kunnen ze sommige botten gewoon niet aan?

Voor de rest doen ze het SUPER.  Ik heb nog geen moment spijt van de overschakeling van brok naar barf. :D
Door Nyncke
#1201798
zalmkop
Krijgen ze hier niet helemaal weg maar wel voor een groot deel.
konijnenkarkasjes
kippenekjes
Door hermine
#1201843
Lamsribben kan een kat wel aan als het echt een jong lammetje is; verder kun je nog haaskarkassen, fazantenkarkas en zalmgraat uitproberen. Als ik zelf  een bot kan doorknippen met een snoeischaar is het doorgaans ook door te bijten voor een kat.

Succes ermee!
Door Mevroi Kruim
#1201877
Nou, lamsribben gaan ze hier echt niet eten hoor, zelfs de jeugd niet. En Knor is toch echt wel een grote jongen. De grens ligt bij kip, haas en konijnen, groter krijgen ze niet weg.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1202148
duif lukt ook, maar das niet groter dan kip.
eend lukt ook, maar ik geef van zowel kip als eend geen pootjes.
Door Nouchka
#1202910
Is Anaïs een tijger of was het idd een jong lammetje? 
Ze heeft het lamsribbeke lekker opgepeuzeld. 
Miu heeft het afgeknabbeld en het bot laten liggen. 
Maar ze waren wel super enthousiast.  Anaïs zat al eerst met haar kop in de bak van Bailey (Ierse Setter).  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door