Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door powderpuff
#1195805
de titel zegt het al :)

ik ben zo'n ontzettende schijterd qua eten betreft, voor mezelf al ( heb een slikfobie ) maar ook eigenlijk voor mijn honden, ik geef nu dus kvv maar wil dat eigenlijk uit breiden met andere dingen, eitje krijgen ze hier al ( zonder schil, anders lusten ze het niet) af en toe blikje vis, huttenkase, groente wat van ons over is, borkjes hart ( wat ik dan ook nog kleiner sta te snijden :-[)  maar zou wel eens botjes willen gaan proberen, dus kippennekjes etc. ik krijg geregeld grote runderlappen van mijn moeder, maar dat eet ik zelf niet sta dat met zweet op mijn voorhoofd in ienie mienie stukjes te snijden, het snijd zo lastig, nu dus mijn vraag, ik heb kleine hondjes en straks een pp pup erbij, wat kunnen zij eten, qua groote, bv. die runderlappen nu zijn het van die hap slik weg formaatjes, maar tot hoe groot kan ik het geven aan ze, zonder dat ze erin stikken, ook kippennekjes, ik lees dat dat zelfs aan kleine puppen worden gegeven, en dat je ze eerst moet fijnslaan, maar hoe veel fijnslaan, en kan dat echt niet blijven hangen, nu zou ik het wel eerst goed vasthouden, maar toch, wil zo graag eens over mijn angst heen stappen en ze lekker willen laten eten. ik vind het erg leuk om te zien hoe ze genieten van bv. een simpel bakje pens, bekkies worden overal aan afgeveegd, zo lekker vinden ze het.

ik weet dat ik een verschrikelijke miemel ben, maar daarom vraag ik het ook aan jullie, zodat ik toch die stap kan gaan maken.
Door Nynke
#1195928
Je hebt alleen Chinese naakthonden ??

Ik zou dan een groot stuk rundvlees geven, zodat ze wel goed moeten kauwen  :) dus echt een stuk van 2-3 ons, wat nooit in 1 keer naar binnen gaat  :)  of een grote lap pens, da's ook goed voor de tanden  :)

En kippennekken kun je best met de vleeshamer een keer slaan, maar ik denk niet dat het nodig is. De wervels zijn zo klein, daar hebben je honden echt geen moeite mee hoor !!

En die angst, ja, daar groei je echt overheen als je ziet hoe goed ze eten  ;)

Maar zorg wel dat ze niet bij elkaar eten, dus de 1 buiten, de ander in de keuken en de ander in de gang of zo  ::) zodat ze niet uit hebberigheid gaan lopen schrokken  :)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1196349
Zondag was ik op de hondenshow en daar heb ik een paar Chinese naakthondjes gezien. Volgens mij zijn ze niet kleiner dan mijn hondje. Mijn hondje is best een tutje, maar die eet rustig een kippennek of kippenpootje hoor. Daar hoef ik helemaal niet op te slaan. Vlees hoeft al helemaal niet in stukjes. Dat doet zij makkelijker met haar tandjes, dan ik met mijn mes. Een stuk vlees van 2 of 3 ons zou ik echter niet geven. Dan heeft ze namelijk direct genoeg voor twee of drie dagen. (Zelf zou ze dat niet erg vinden)  :D :D
Door Nynke
#1196372
Sher schreef: Een stuk vlees van 2 of 3 ons zou ik echter niet geven. Dan heeft ze namelijk direct genoeg voor twee of drie dagen. (Zelf zou ze dat niet erg vinden)  :D :D
okee  :) :) :)  misschien teveel  :-X :-X :-X
Door powderpuff
#1196443
Toppie, bedankt voor jullie reacties, ben soms zo'n tut met dit soort dingen. ben als de dood dat ze erin blijven hangen, maar dat komt voornamelijk door mijn eigen vrees, denk ik. ja dat vlees is zo taai om te snijden, dus ik ga gewoon proberen om wat grotere stukjes te geven, heb nog een kilo runderlappen liggen, dus daar kunnen we wel even mee voort, ik ga van de week even kijken of ik wat kippennekjes bij de poelier kan bemachtigen, geef er wel een flinke mep op en dan proberen, doe het eerst wel bij mijn reutje, hij is de zatvreter dus zal niet zo gulzig zijn en proberen om het naar binnen te slikken ( zal je zien dat hij helemaal wild wordt van een kippennekje ;D )

ik heb niet alleen naakies hoor, een teckel(dwerg en een swiffertje ;) ) we krijgen er een pp bij. en later dit jaar nog eentje. als ik zie dat mijn dwergteckel zo een dikke stok kapot kan bijten heeft ze best wel genoeg kaakkracht voor een kippennekje denk ik, de nakerds staan bekend om hun niet zo hele goeie gebit de pp daarin tegen moeten een compleet en goed gebit hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door