Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Odin
#1194955
ja ik heb ervaring met Renske vers, dus niet de brokken. Mijn hond kreeg al 5 jaar kvv maar het laatste jaar deed hij het er steeds slechter op, stinkende prutpoep, pruttelbuik, te mager blijven etc, . Toen kwam ik Renske vers tegen in de winkel en besloot het eens te proberen. Eerst 1 x daags en dat maakte al zo'n groot verschil dat ik het 2 x daags ging geven en nog 1 x daags kvv. Mijn hond heeft er stevige, normale, droge ontlasting van, voor het eerst in jaren, geen pruttelbuik meer, geen kwats.  Renske beveelt dit voer aan voor honden die geen brokken verdragen en het ook niet goed doen op rauw. Renske vers is biologisch, dus geen troep erin, het is echter wel licht gestoomd dus je kunt het niet vergelijken met bijv. kvv. En het is duur als je een grote hond hiermee in leven moet houden. Kortom, ikzelf ben er heel blij mee gezien de problemen die ik bleef houden met mijn hond en die nu verdwenen zijn. Maar ik zou het niet aan een hond voeren als deze het goed doet op rauw, dan is rauw altijd beter.
Door roos79
#1196009
Ik wil toch ook even reageren. Over deze soort voeding is al veel meer geschreven, gebruik de zoekfunctie maar voor Naturediet en Nature's Harvest etc.

Waar ik de meeste moeite mee heb is dat "de mensen achter Renske diervoeding" dit vers noemen, het is niet vers, het is gestoomt (gekookt).
Daarnaast proberen zij op deze manier een markt aan te boren en KVV en BARF in een slecht daglicht te zetten, met opmerkingen als: "...in de vriezer krijg je vriesbrand en dat is nog slechter dan licht stomen, door te stomen verander je niets aan de eiwitstructuur..."  :-X >:(
en dat vind ik reuze irritant!

Daarnaast is het NIET biologisch (geen EKO keurmerk) er wordt gegooit met de term "holistisch" maar dat is dus niet biologisch.

Als je even allen naar het voer kijkt en niet naar de mensen erachter  ;), dan vind ik het een veredeld blikvoer, maar goed dat er 90% vlees in zit verwerkt. Prima spul om tijdens een vakantie, als je denkt niet anders te kunnen vinden of practisch vind, of als afwisseling te gebruiken. Maar zeker niet ter vervanging van rauw!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1196045
[quote="roos79"]
Ik wil toch ook even reageren. Over deze soort voeding is al veel meer geschreven, gebruik de zoekfunctie maar voor Naturediet en Nature's Harvest etc.

Waar ik de meeste moeite mee heb is dat "de mensen achter Renske diervoeding" dit vers noemen, het is niet vers, het is gestoomt (gekookt).
Daarnaast proberen zij op deze manier een markt aan te boren en KVV en BARF in een slecht daglicht te zetten, met opmerkingen als: "...in de vriezer krijg je vriesbrand en dat is nog slechter dan licht stomen, door te stomen verander je niets aan de eiwitstructuur..."  :-X >:(
en dat vind ik reuze irritant!

Daarnaast is het NIET biologisch (geen EKO keurmerk) er wordt gegooit met de term "holistisch" maar dat is dus niet biologisch.

Als je even allen naar het voer kijkt en niet naar de mensen erachter  ;), dan vind ik het een veredeld blikvoer, maar goed dat er 90% vlees in zit verwerkt. Prima spul om tijdens een vakantie, als je denkt niet anders te kunnen vinden of practisch vind, of als afwisseling te gebruiken. Maar zeker niet ter vervanging van rauw!


[/quote]

Ik begrijp volledig wat je bedoelt, maar officieel is dit criterium niet levensvatbaar, want als je echt naar de definitie "vers" kijkt, dan valt ingevroren daar ook buiten. :-\
Door Lizzy
#1196066
[quote="roos79"]
Ik wil toch ook even reageren. Over deze soort voeding is al veel meer geschreven, gebruik de zoekfunctie maar voor Naturediet en Nature's Harvest etc.

Waar ik de meeste moeite mee heb is dat "de mensen achter Renske diervoeding" dit vers noemen, het is niet vers, het is gestoomt (gekookt).
Daarnaast proberen zij op deze manier een markt aan te boren en KVV en BARF in een slecht daglicht te zetten, met opmerkingen als: "...in de vriezer krijg je vriesbrand en dat is nog slechter dan licht stomen, door te stomen verander je niets aan de eiwitstructuur..."  :-X >:(
en dat vind ik reuze irritant!

Daarnaast is het NIET biologisch (geen EKO keurmerk) er wordt gegooit met de term "holistisch" maar dat is dus niet biologisch.

Als je even allen naar het voer kijkt en niet naar de mensen erachter  ;), dan vind ik het een veredeld blikvoer, maar goed dat er 90% vlees in zit verwerkt. Prima spul om tijdens een vakantie, als je denkt niet anders te kunnen vinden of practisch vind, of als afwisseling te gebruiken. Maar zeker niet ter vervanging van rauw!

[/quote]

Ik heb ook wel eens gezien dat ze het zelfs KVV noemen. In ieder geval, ik ben het verder helemaal met je eens en aangezien dit geen 'Barfplaats waardig' product is (het is immers verhit spul) en er genoeg over geschreven is (zoeken met zoekfunctie): ga ik dit topic sluiten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door