Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door espagne5
#1195908
Onze honden krijgen sinds 4 weken vers vlees zelf samengesteld (kip,geit,lam,kopvlees,pens)nu heeft sinds gisteren onzen oude hond van 10 jaar een soort smetplekken om haar liezen en ook wat op de buik waar ze aan zit te likken en dan rood wordt.Verder doet ze het goed oop versvlees is speels geworden glimt mooi en haar tanden zijn schoner geworden.Zou het een alergische reactie kunnen zijn van een bepaald soort vlees wie heeft dit ook meegemaakt.De jonge hond van 11 maanden heeft er geen last van.
Door Lizzy
#1195918
Ja, dat kan. En het kan voor alles zijn. Voor de pens, voor de kip en ik weet niet of je vis of ei of zuivel geeft maar ook daar kan het van zijn. Geef je ook groenten? Heb je toevallig groenten van de nachtschade familie (aubergine, tomaat, paprika) in de groentenmix verwerkt?
Door espagne5
#1195949
Ja ze krijgen alletwee een groente/fruitmix daar heb ik paprika (vanwege hoog gehalte  vit C)spruitjes witlof bloemkool tomaat sinaasappel appel enz. daar krijgen ze 2 a 3 eetlepels van ze krijgen ook 2 eetlepels dikke turkse yogurt en probiotica.Mede omdat onze jonge hond HD en Artrose heeft en dit goed schijnt te helpen.
Door Lizzy
#1195984
Als ik jou was, zou ik als eerste direct stoppen met haar deze groentemix te geven. Je hebt best kans dat het de paprika en de tomaat is, waar ze op reageert! Deze zijn berucht voor het veroorzaken van jeuk, bijtplekken, etc. Als ik Linga paprika geeft, heeft ze acuut rode liezen. Je kunt wel andere groentemix geven maar verwerk daar dan voor deze hond geen groenten uit de nachtschade familie in. Ik zou dus nu stoppen en als het aan de tomaat/paprika ligt: dan moet het vrij snel (met een weekje) over zijn.
Door espagne5
#1195996
OK dankjewel dat ga ik proberen en kijken of het beter gaat,want verder doen ze het alletwee er erg goed op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door