Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1193102
Ik zoek voor Kaatje een goede snack voor in de trein (afleiding/beloning). En dan niet hap-slik-weg maar toch wel iets waar ze op kan knagen en even mee bezig is. Alleen zeulen met een karkas of een vleesbot lijkt me niks en denk ook dat de NS daar niet zo blij mee is ;D Nou zat ik te denken aan van die geperste pensbotjes, zoiets:
http://www.gelukkigdier.nl/N_frame.html ... igdier.nl/

Of is dit ook kwestie van 3 keer erin bijten en het is op? Is het verder wel goed? Ik wil namelijk goede botjes voeren en dus niet die troep in de dierenwinkel.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen en of andere, wellicht betere ideeen zijn!
Door roos79
#1193464
Ik vind die pensbotjes ook wel erg hap (nou ja... 3x hap) slik weg hoor, even afhankelijk van de grootte van hond en de grootte van het bot. Daarbij... het is gedroogde pens, dus helemaal reukvrij is het niet  :P.
Die kong is denk ik een veel beter idee.
Of iets van nekspier of bullepees (hoewel daar ook nogal een penetrante lucht aanzit).
Door Irish
#1194553
Kong is niet zo'n succes. Kaatje is nogal lomp en als ze dan gretig in een Kong bijt wil die wel is  wegspringen. Lijkt me niet zo handig onder al die stoelen door  ;D
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1194642
EH schreef: Met pensbotjes ben je in ieder geval verzekerd van een hele coupe voor jezelf!
;D ;D dat wilde ik net zeggen!! Wat stinken die dingen zeg  :-X :-X
Ze vinden ze wel heerlijk maar de ramen moeten wel echt open en dan even geen kusjes voor het vrouwtje  :D ;D
Door svdz
#1194654
Runder-oortje?
Stinkt niet en ze doen er ook wel even mee, is natuurlijk afhankelijk van de grootte van je hond, maar de mijne (kleine) eet per keer 1/6 tot 1/4 op, daar is ze een uurtje ofzo meebezig, dan is ze klaar, en leg ik bot weg tot volgende keer. Dus ik neem aan dat het voor een grotere hond ook niet hap-slik-weg is?
Ik weet dat oortjes gevaarlijk kunnen zijn, maar je zit ernaast dus kun je meteen ingrijpen als het aan het gehemelte blijft plakken ofzo.

Anders gedroogde long of andere Carnibest spul. Dat is ws 'gezonder' dan een runderoortje. Maar ik vind het wel ruiken.
Door roos79
#1194933
Oren zijn hier wel hap slik weg, maar ja, dat is bijna bij alles zo.

De meeste gedroogde snacks (Carnibest of overige) hebben wel een "geurtje" om het maar eens zo te zeggen.

Waarom niet een rawhide van FarmFood bijv? Geurvrij en vaak wel een aardige "kluif".
Door Helma
#1195682
Ik heb ook wel eens zitten denken om zo'n kong te kopen.
Maar als je daar bijvoorbeeld een deel van de KVV is zou doen, hoe maken jullie zo'n ding dan schoon??
Door Happy Tail
#1195685
Helma schreef: Ik heb ook wel eens zitten denken om zo'n kong te kopen.
Maar als je daar bijvoorbeeld een deel van de KVV is zou doen, hoe maken jullie zo'n ding dan schoon??
das niet zo moeilijk
in de vaatwasser....mits je er een hebt natuurlijk
maar hier gaat ie altijd schoon leeg
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door