Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1185646
Hertog wordt geplaagd door hevige diaree. Al 9 dagen inmiddels. Hier in Oostenrijk de dierenarts bezocht. Zij had nog nooit van Barf gehoord. Zelfs na mij uitleg waar de letters voor staan. 2 verschillende poeders en pillen meegekregen een zak met brokken voor de gevoelige darm en het advies kippensoep met rijst te koken. Dit ga ik natuurlijk allemaal braaf doen, die diaree moet natuurlijk stoppen.
Maar; wat doen de echte barfers onder ons in geval van hevige diaree. Daar ben ik reuze benieuwd naar.
Berit
Door dineke-cavalier
#1185681
ik voer mijn dribbel alleen nog maar kip ( wel rauw ) omdat hij voor de rest veel te gevoelige darmen heeft en dus heel vaak aan de slinger was tot bloedens toe. voor de rest van de doggies heb ik altijd pro-biotica in huis als het eens een keer raak is.
Door sandrra
#1185910
Ik geef ze ook okugest  kip of ze vasten even.
ik geef ze sowieso geen dingen die ze niet gewend zijn en br*kken al helemaal niet.
En ik zorg dat ze voldoende vocht binnen krijgen.
Door Robian
#1186824
Hier heerst er in de omgeving ook wat. Robbie heeft het dus opgepikt, de rest gelukkig niet.
Robbie is dus ook aan de spuitpoep.

Hij krijgt van mijn in zo'n geval standaard Okugest en probiotica.
Als de ontlasting echt water is (zoals nu) krijgt hij ook bouillon om uitdroging te voorkomen.
Verder houd ik aan; als hij wil eten dan krijgt hij eten, wil hij geen eten dan niet.

Rijst en brokken geef ik niet, want ik zie niet in hoe dat het herstel zou kunnen bevorderen.
Door ~anna~
#1186837
Ik heb balou vroeger met diaree laten vasten en toen viel hij om en moest ik toch naar de Da...
Maar ik heb geen speciale brokken genomen wel heb ik hem kvv gegeven in kleine portie's over de dag.
En ik geef altijd al jarenlang slappe kamillethee aan de honden bij te dunne ontlasting, een scheutje over de kvv,in de waterbak en anders met een lepel wat geven.Na 3 dagen is het dan over.
Ik geloof niet in gekookte rijst met kip of dieet brokken.
Gebruikersavatar
Door nova
#1186963
Heb net zo een fase achter de rug
Bindi begon, gevolgd door Noxy, en Nova liet het ook al merken dat haar buik niet in orde was.
Eerst laten vasten, daarna gemalen kipkarkas gegeven , wat botmix en wat gemalen rundvlees, zelfs  overgoten met wat warm water.  Ook kougest gehaald en gegeven.  Helaas.... geen resultaat.
Bindi ging zelfs braken en poepte een plasje bloed. Voor mij tijd om naar de DA te gaan, en meteen met ze alle 3.
Ze hebben alle 3 een kuur stomorgyl gekregen en dat helpt inmiddels goed  :D

De rust is hier wedergekeerd en ze eten weer normaal. Alleen nog geen rauwe groente en rauw ei
Morgen of zo weer

Beterschap met jouw hond
Door conleeuw
#1186982
hangt van de hond en de situatie af, de een eet door, de ander vast even, soms kook ik een soepie van kip, soms voer ik gemalen soms gewoon barf, wat ik in iedere geval niet doe is brokken gaan voeren, ik denk dat dat zo een beetje de meest gruwelijke is wat ik aan de zieke darmpjes kan doen, dus dat ga ik zeker niet doen en rijst koken en dies meer doe ik ook niet.  ;)
Door **Jillaroo**
#1191166
Ik heb er nu ook eentje zitten, waarschijnlijk wat gezelligs meegenomen van de show in hoogstraten.. eetlust is prima, maar spuit het eruit als water, echt zo'n heerlijk boogje en stinken. Woensdag avond is het begonnen, gezellig in een hoek van de bench tegen mijn muren aan, erg sneu voor Galyi die heeft dus in een vuile bench moeten zitten. Gisteren mee naar het werk, niet 1 keer ontlasting gehad alleen savonds beetje drabbig. Vannacht heeft zij mij iedere twee uur wakker gemaakt en moest ze de tuin in. Vanmorgen ben ik toch maar naar de DA ( nieuwe collega van mijn eigen DA)  gegaan, kuurtje salazosulfapyrdine mee gekregen en verder hoefde ze geen apart dieet. Dus gewoon haar eigen brokken, toen ik vertelde dat ik barfde met de honden was ze verbaasd maar vond het wel erg bij het soort hond passen  :-\

Dus ik vertelde haar dat ik nu haar wat lichters zou laten eten, kipfilet, witvis, joghurt, kippenekken en als de kefir klaar is die ook meteen ipv de joghurt. dan leek haar een goed plan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door