Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Wicka
#1190251
Ik heb twee katten, 1 van een jaar of 4/5 en de andere is wat ouder, ik denk rond een jaar of 10. Die komt uit het asiel en is een aparte, ze wil niet opgepakt ect, verder heel lief.
De jongste heb ik vanaf kitten.

Mijn hond barft/kvv-t inmiddels en ik probeer wel eens wat met de katten. Die ouwe vreet dus zonder aarzelen kippennekken, hartjes en kuikens! Had ik niet verwacht! maar die andere eet dus op de zalmmix van herby na niets vers.....
Voor de oude kat is denk ik vers wel heel goed ivm wat huiddproblemen.

Mijn vraag is eigenlijk kan ik vers en brokken combineren? Of is dat net als bij honden niet gewenst? En mogen ze dan hetzelfde als de hond, behalve pens? Uiteraard wel in aangepaste portie...
Door Too
#1190274
Ach dat ouwetje... eindelijk echt lekker eten!

Kattenbarf is psies als hondenbarf...als ze pens lusten [die zijn er ook ] mogen ze ook wel s een hapje ;)
Net als bij honden... waarom zou je brok en vers [in welke vorm dan ook] combineren ...gewoon niet doen dan hoeft t lijf ook niet steeds zo te schakelen.


Je houdt
50% vleesbot, 15 orgaan, 35% spiervlees aan,
net als bij honden kijken hoe t gaat met dit % bot en evt bijstellen

En voor de huid... lekker vet visje, af en toe een eitje...

Ben heel benieuwd hoe t gaat..
Door Wicka
#1190582
Oke, ik wil ook liever niet combineren maar de jongste wil nog even niets vers..... moet ik even lezen en zoeken hoe ik dat ga doen  ::)

Moeten katten ook groenten?
Door Too
#1190599
Nee hoor geen groente nodig, als ze t errug lekker vinden mogen ze natuurlijk best een keer een boontje mee-eten maar tis geen essentieel menu-onderdeel
[hier woont een vega-dief, ze steelt graag sperziebonen, broccoli, komkommer, meloen.]

Enne heb je nog vragen, wil je je menu in de groep gooien... kan allemaal
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door