Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1187092
Als ik Boomer een Barf maaltijd geef krijgt ze 1 keer 500 gram. Als ik kvv geef verdeel ik dit meestal over 2 porties maar soms geef ik het ook in 1 keer. Het kvv eet ze altijd helemaal op maar de barf maaltijd laat ze meestal een beetje van liggen. Ze "verstopt" dit dan en gaat tevreden op dr mand liggen. S avonds krijgt ze dan dit restje en dat eet ze dit alsnog lekker op. Maar nu vroeg ik me net af geen ik dan misschien teveel?! Of is Barf voedzamer?! Of zou het de moeite van het kauwen zijn wat bij kvv natuurlijk niet hoeft  ;)
Door Borke
#1187109
Volgens mij verteren grotere delen die ze bij Barf inslikken veel trager dan het fijngemalen vlees van kvv en geeft het dus sneller een voldaan gevoel.
Ik zou eens proberen om die portie die overblijft voortaan minder te voeren.
hier zie ik toch graag dat een gezonde hond achter elkaar alles opeet, ik heb liever dat ze dan nog wel wat zouden lusten dan dat ze wat laten staan!
Door Miske
#1187313
Ik gaf eerst ook KVV en gaf toen aan Olly gemiddeld 750 gram à 1 kg per dag.  Nu volstaat een hoeveelheid tussen de 500 en 750 gram, anders wordt ze echt sneller dikker, en dat is de bedoeling niet!
Door Red_Hunter
#1187547
Vreemd bij mij is het precies andersom, hier moeten ze meer van BARF dan van KVV, na overschakeling van volledig KVV naar half KVV en half BARF zijn mijn honden flink afgevallen. Nu heb ik de hoeveelheid verhoogd en zien ze er weer goed uit.

Groetjes Trudie
Door stephany
#1187561
Hier werd eerst 800 a 1000 gram kvv gegeven, nu moet ik tussen de 1400 en 1600 gram Barf voeren, anders valt hij af!! Ik denk dat er in kvv toch meer koolhydraten zitten waardoor ze dus meer op gewicht blijven. En dat ze sneller voldaan zijn met Barf klopt wel, maar dit betekend niet dat ze genoeg binnen krijgen om op gewicht te blijven.
Door Red_Hunter
#1189981
stephany schreef: En dat ze sneller voldaan zijn met Barf klopt wel, maar dit betekend niet dat ze genoeg binnen krijgen om op gewicht te blijven.
Dat ze sneller voldaan en ook langer voldaan zijn dat is wel zo, want nadat ze me hebben laten merken dat ze willen eten door over me heen en op me te springen of tegenover me te gaan zitten en me aan te staren en ze hebben dan eindelijk (in hun idee) hun eten gehad dan gaan ze gelijk slapen. ::) :D ;D >:(

Groetjes Trudie
Door Sylvi@
#1189986
Red_Hunter schreef: Vreemd bij mij is het precies andersom, hier moeten ze meer van BARF dan van KVV, na overschakeling van volledig KVV naar half KVV en half BARF zijn mijn honden flink afgevallen. Nu heb ik de hoeveelheid verhoogd en zien ze er weer goed uit.

Groetjes Trudie
Hier precies dezelfde ervaring, met BARF kunnen ze meer eten en je ziet een hond (of kat) die veel tevredener/voldaner is!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door