Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door 202Spots
#1186577
Hebbes krijgt nu 2x per dag 0.1 cc Buprenorphine voor de pijn van z'n gebroken pootje..
Aan de ene kant natuurlijk wel goed dat het voor de pijn zal helpen,
maar aan de andere kant vraag ik me af of hij dan niet meer zal doen dan dat ie kan doen.
Wanneer ie geen pijn voeld, gaat ie dan niet eerder de poot gebruiken en daardoor meer schade doen?
Ik weet eigenlijk niet of ik zal blijven geven ...of ???
hier is info over
http://www.petplace.com/drug-library/bu ... page1.aspx
http://www.marvistavet.com/html/body_buprenorphine.html
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1186583
De stress van pijn vertraagt de genezing van de poot. En als de poot goed gestabiliseerd is dan zou hij hem wel moeten kunnen belasten, dat is ook wel goed voor de botgroei. Alleen als de breuk telkens verschuift, dan mag hij niet bewegen.
Buprenorphine is een goede pijnstiller voor botbreuken. De NSAID's kunnen ervoor zorgen dat het bot minder goed aangroeit.
Door 202Spots
#1186595
[quote="Hitam"]
De stress van pijn vertraagt de genezing van de poot. En als de poot goed gestabiliseerd is dan zou hij hem wel moeten kunnen belasten, dat is ook wel goed voor de botgroei. Alleen als de breuk telkens verschuift, dan mag hij niet bewegen.
Buprenorphine is een goede pijnstiller voor botbreuken. De NSAID's kunnen ervoor zorgen dat het bot minder goed aangroeit.
[/quote]

Dank je Tannetje!! Even kijken of ik 't goed begrijp...
De poot is dus niet ingepakt of gezet, en de bot is nog lang niet vast gegroeid,
en daarom  is het beter om zo weinig mogelijk te belasten
en dus ook beter om 'm de painkiller te blijven geven zodat ie meer slaapt?
Is dit dan ook 'n NSAID ? 
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1186723
[quote="202Spots"]
Dank je Tannetje!! Even kijken of ik 't goed begrijp...
De poot is dus niet ingepakt of gezet, en de bot is nog lang niet vast gegroeid,
en daarom  is het beter om zo weinig mogelijk te belasten
en dus ook beter om 'm de painkiller te blijven geven zodat ie meer slaapt?
Is dit dan ook 'n NSAID ? 
[/quote]
Nee, buprenorphine is een morfine-achtige, dus geen NSAID. Van de pijn kunnen ze ook onrustig worden.
Ok, ik had niet meegekregen dat de poot niet gezet is. Zit hij dan in een bench?
Door 202Spots
#1186844
Hebbes is een van me "wilde" katten Tannetje...hier de andere topic waar ik schreef dat ie weg was en dat ie weer terug was,maar wel op 3 poten. :-\
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1185549

De DA raade dus wel aan om 'm 3-4 weken in crate te zetten ,maar meer voor z'n eigen veiligheid zodat ie niet door de honden of de andere katten opgejaagd zou worden...
Ik had niet zo gauw 'n grote crate om 'm in te doen, en hebben we 'm 1 nacht in de gargage opgesloten..
maar ik denk dat ie buiten minder trauma heeft dan in de garage 'n schuilhoek te vinden..
Hij heeft geen ontsnappings pogingen gedaan, en hij houd zich aardig rustig en niemand vald 'm lastig,
ik denk dat ie nou veel meer rust heeft als dat ie in los de garage zou zitten,
en ik zie 'n wilde kat eigenlijk ook niet zo gauw 3 weken in 'n crate zitten...
dus we hopen maar dat 't zo ook goed zal aflopen... :-\
Maar ik kan dan gewoon doorgaan met de buprenorphine?
Dat houd 'm in ieder geval ook wel rustig dan?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1188364
Buprenorfine is niet echt kalmerend. Dus wat dat betreft doet het niet zoveel.
Dan is het puur voor de pijnstilling.
En die botten groeien wel weer aan elkaar, daar zijn katten kampioen in.
Door 202Spots
#1188659
Thanks Tannetje..
Hij is wel wat rustiger dan dat ie was,en af en toe raakt ie heel even de grond met z'n pootje,
hij staat er echt niet met gewicht op hoor...maar zal wel goedkomen zo denk ik.
We maken de druppeltjes wel op en dan zien we wel verder..

Hij is vanaf zaterdag echt alleen bij ons in de tuin en op de patio gebleven, maar vanmorgen had ik
eten gegeven en toen was die kneus daarna  ineens nergens meer te vinden...  >:(
Moest toen zelf ook weg ,en toen ik thuis kwam.....was meneer er nog steeds niet...
Nu net weer met voer lopen ramelen en geroepen en ja hoor daar komt ie weer aan hobbelen alsof er niks aan de hand is...gaat lekker leggen rollen en wil belly-rub voordat ik 'n kan pakken...  :D
Cats!!!  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door