Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elles0512
#1181279
Mijn Bobby had vanmorgen droge, kruimelige ontlasting, met een kerrie-achtige kleur :-\.

Hij heeft gisteren hertenrib en haasspiervlees op.

Het valt me op dat hij dat vaker heeft als hij hertenrib gegeten heeft. Zou haar daar dan niet goed tegen kunnen?

Gr Elles
Door henneke
#1181413
ik heb hier de hertenribben in de ban gedaan , ze kotsen ze beide de volgende dag voor een deel uit , volgens mij zijn hertenribben net als geitenribben moeilijk te verteren .
Door pallas
#1181417
Het lijkt me ook dat ie wat moeite heeft om het botwerk te verteren.
Je zou het nog met een lap pens kunnen geven de volgende keer. Kijken of het dan iets beter gaat.
Door 202Spots
#1181419
Elles0512 schreef: Mijn Bobby had vanmorgen droge, kruimelige ontlasting, met een kerrie-achtige kleur :-\.
Kan het kan zijn dat de hertenribben 'n andere "samenstelling" hebben dan andere dier soort rib or botten?
Toen ik nog regelmatig de varkens nekken aan de spots gaf, had Cis ook meestal droge /korrelachtige poop.
Terwijl  ze van van geit en lam ribben of andere botten geen last had..
Door Lizzy
#1181509
Op zich lijkt me deze ontlasting niks om je zorgen over te maken. Zeker niet als je hond een dag erna weer een normale kleur poept. Als je barft, zie je nou eenmaal een wisselende ontlasting. Als de ontlasting te droog was of te moeilijk uitgescheiden kon worden: dan zou je er de volgende keer eventueel wat extra spiervlees of pens bij kunnen geven.

Mijn honden poepen kerrie-geel van lamsribben. Maar ik laat ze op het menu.

Wel geldt voor alle ribben (geit, hert, lam, etc) dat als ze te hard zijn (van oudere dieren) ze vaak slecht verteerd worden.... Dus als de ribben slecht verteerd waren, dan zou je ze ook van het menu af kunnen halen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 17 feb 2009, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chaos
#1181833
Ook hier wordt kerrie geel gepoept van lams- en geitenribben. En bij Chaos is het dan ook wel eens wat korrelig of droog.
De ribben die ze krijgen zijn 50-50 bot-vlees. Soms, als er een keer wat minder vlees aan zit geef ik spiervlees bij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door